خودروهای بدون آیینه‌ی میتسوبیشی به زودی عرضه‌ می‌شوند - تکفارس 
خودروهای بدون آیینه‌ی میتسوبیشی به زودی عرضه‌ می‌شوند - تکفارس 

خودروهای بدون آیینه‌ی میتسوبیشی به زودی عرضه‌ می‌شوند

حمیدرضا مزدورانی
۲ بهمن ۱۳۹۶ - 14:37
خودروهای بدون آیینه‌ی میتسوبیشی به زودی عرضه‌ می‌شوند - تکفارس 

تکنولوژی جدید میتسوبیشی خودروهای سواری را از احتیاج به آیینه‌های جانبی و عقب بی‌نیاز می‌کند. با تولید خودروهای بدون آیینه در سال ۲۰۱۶ موافقت شد و این شرکت نیز برای عرضه‌ی اولین مدل در سال آینده برنامه‌ریزی می‌کند.
خودروی بدون آیینه
امروزه ماشین‌های خودکار به راحتی می‌توانند با سیستم هوش مصنوعی خود حرکت کنند. میتسوبیشی نیز قصد دارد مدل‌های جدیدش را بدون آیینه‌ی عقب که میراثی از نسل اول خودروهاست، عرضه کند. این تولید کننده‌ی خودرو این هفته اعلام کرد که موفق شده است توسعه‌ی پیشرفته‌ترین دوربین صنعت خودرو را به پایان برساند. این دوربین هنگم استفاده بر روی خودرو، می‌تواند اشیاء را تا فاصله‌ی صد متری تشخیص دهد. همچنین در این نمونه دقت تشخیص از ۱۴ درصد به ۸۱ درصد افزایش یافته که پیشرفت خوبیست.
میتسوبیشی توضیح می‌دهد که این دوربین جدید از سیستم هوش‌مصنوعی Maisart که مختص این شرکت است استفاده می‌کند. ای سیستم می‌تواند عابرپیاده، اتومبیل و موتورسیکلت را با دقت بالایی از هم تفکیک کند. در نهایت انتظار می‌رود این فناوری بتواند در جلوگیری از وقوع حوادث ترافیکی ناخودآگاه همانند زمانی که خودروها، در نقطه‌ی کور یکدیگر قرار دارند، موفق عمل کند. البته این فناوری یک نمونه‌ی اولیه است و میتسوبیشی می‌خواهد که این دوربین‌ در هنگام شب و شرایط بد آب و هوایی و جاده‌های مارپیچ، عملکرد بهتری داشته باشد

ایمنی مصرف‌کنندگان
این اولین تلاش برای بهبود دید اتومبیل نیست. در ماه دسامبر شرکت‌های لاکهیدمارتین، نورثروپ گرومان و کارمند بازنشسته‌ی ناسا لوئیس دوسان (Luis Dussan) به شرکت AEye پیوستند. این شرکت تازه تاسیس  به دنبال ساخت سنسورهای جدید برای ماشین‌های بدون سرنشین است. میتسوبیشی نیز به غیر از فناوری جدید دوربین در حال طراحی یک سیستم امنیتی جدید است. در این سیستم، در صورت عملی شدن رفتارهای راننده با استفاده از نمادگذاری به دیگر راننگان و عابران پیاده گزارش خواهد شد.
خودروهای بدون آینه در سال ۲۰۱۶ برای استفاده در ژاپن و اروپا مورد تایید قرار گرفتند. بنابراین میتسوبیشی زمان کافی برای توسعه و و آزمایش تجربی این فناوری را داشته است. این شرکت پیشبینی می‌کند تا سال ۲۰۱۹ مدل‌های بدون آیینه را به بازار ژاپن عرضه کند.
جدا از این که دوربین‌های دیجیتالی از چشم هر انسانی بهتر عمل می‌کنند و با استفاده از این فناوری حوادث رانندگی کاهش پیدا می‌کنند، وبسایت Engadget در یادداشتی به اشاره با این مسئله، افزوده است که برداشتن آیینه‌های جانبی می‌تواند وضعیت آیرودینامیکی خودروها را بهتر کرده و حداکثر سرعت و مصرف سوخت خودروها را بهبود ببخشد. در صورت موفقیت میتسوبیشی، ممکن است خودروسازهای دیگر نیز به زودی، این حرکت را دنبال کرده و سرعت توسعه‌ی ماشین‌های بدون آیینه‌ی خود را بیشتر کنند.
دیدگاه شما در این ضمینه چیست؟.آیا شما ترجیح می‌دهید با نگاه به آیینه رانندگی کنید یا اینکه به دوربین‌ها و نمایشگر تصویر اعتماد کنید؟.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید