فایرفاکس ۵۸ با سرعت بیشتر در اجرای کد‌ها و بازکردن صفحات از راه رسید - تکفارس 
فایرفاکس ۵۸ با سرعت بیشتر در اجرای کد‌ها و بازکردن صفحات از راه رسید - تکفارس 

فایرفاکس ۵۸ با سرعت بیشتر در اجرای کد‌ها و بازکردن صفحات از راه رسید

مهدی شفیعی
۲ بهمن ۱۳۹۶ - 22:52
فایرفاکس ۵۸ با سرعت بیشتر در اجرای کد‌ها و بازکردن صفحات از راه رسید - تکفارس 

در ماه نوامبر سال ۲۰۱۷، شرکت موزیلا (Mozilla) نسخه‌ی ۵۷ ام مرورگر خودش را به نام Firefox Quantum راه‌‌ اندازی کرد. این مرورگر یک رقیب جدی برای مرورگر مشهور کروم (Chrome) به شمار می‌رفت. اما داستان به این‌جا ختم نمی‌شود. موزیلا برای بهبود کارایی خودش نسخه‌ی بهتری نیز ارائه کرد. فایرفاکس ۵۸ با زبان برنامه‌نویسی ارتقا یافته‌اش از راه رسید.

 در حالی که موزیلا هنوز منتشر شدن نسخه‌ی ۵۸ را به صورت یک پست در یک وبلاگ مطرح کرده است، اما فایل‌های رسمی برای نصب برنامه آماده‌ی دانلود از سرورهای شرکت هستند. اگر نمی‌توانید منتظر بمانید تا ویژگی‌های جدید فایرفاکس ۵۸ را ببینید، شما می‌توانید از طریق این لینک، آن‌را مشاهده کنید و مناسب‌ترین نسخه را بسته به پلتفرم خودتان انتخاب کنید.

یک تغییر بزرگ در این مرورگر متن باز (open source) تقسیم کدهای ورودی است. این امکان به مرورگر اجازه می‌دهد تا کد را در حالی که هنوز در حال دانلود است، کامپایل (اجرا) کند. تغییر دیگر، یک کامپایلر جدید دو لایه است که سرعت کامپایل را ۱۰ تا ۱۵ برابر سریعتر می‌کند.

همانطور که در تست‌های موزیلا مشاهده شد، این مرورگر بر روی دسکتاپ، می‌تواند ۳۰ تا ۶۰ مگابایت از کد‌های WebAssembly (نوعی زبان برنامه نویسی سطح پایین برای مرورگرها) را در ثانیه کامپایل کند. باید گفت که این سرعت تضمین کننده‌ی این است که یک کد به محض بارگیری توسط مرورگر اجرا می‌شود.

پیش از این، تمرکز اصلی یک مرورگر در مصرف اینترنت بود. اما امروز تنگنای اصلی CPU است. در فایرفاکس ۵۸ بار اضافی از سیستم خارج می‌شود و CPU به بهترین شکل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

موزیلا توضیح می‌دهد که: با استفاده از WebAssembly، کار کمتری برای شروع وجود خواهد داشت. رمز گشایی از WebAssembly بسیار ساده‌تر و سریع‌تر از زبان جاوا اسکریپت است و این رمز گشایی و گردآوری می‌تواند در موضوعات مختلف تقسیم شود.

 اما در نهایت مرورگر محبوب شما کدام است و برای انتخاب خود چه دلایلی را ارائه می‌کنید؟ نظراتتان را با ما در ادامه‌ی همین خبر در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.