به نظر می‌رسد که بزودی کتاب‌های صوتی در گوگل پلی به فروش خواهد رسید - تکفارس 
به نظر می‌رسد که بزودی کتاب‌های صوتی در گوگل پلی به فروش خواهد رسید - تکفارس 

به نظر می‌رسد که بزودی کتاب‌های صوتی در گوگل پلی به فروش خواهد رسید

مهرداد میرشاهی
۳ بهمن ۱۳۹۶ - 16:30
به نظر می‌رسد که بزودی کتاب‌های صوتی در گوگل پلی به فروش خواهد رسید - تکفارس 

اگر در زمره شنوندگان کتاب‌های صوتی هستید، به احتمال زیاد این نوع کتاب‌ها را از فروشگاه Audible خریداری می‌کنید. اینک اما، به نظر می‌رسد که به زودی شرکت گوگل، از طریق فروشگاه گوگل پلی (Google Play) اقدام به فروش کتاب‌های صوتی خواهد کرد. بر اساس گزارش وب‌سایت ۹to5Google، شرکت گوگل، تبلیغات فروش کتاب‌های صوتی را آغاز کرده است و خرید نخستین کتاب صوتی از فروشگاه گوگل پلی، با ۵۰ درصد تخفیف صورت خواهد گرفت.

هنوز این دسته‌بندی به فروشگاه مورد بحث اضافه نشده و وب‌سایت ۹to5Google گزارش داده است که همچنان نشانه‌ای از زمان آغاز فروش این نوع محصولات در دست نیست. اما به نظر می‌رسد که شرکت گوگل، زمینه را برای راه‌اندازی فروشگاهی مخصوص کتاب‌های صوتی مهیا می‌سازد. وب‌سایت Android Police در ماه نوامبر سال گذشته میلادی، متوجه ارجاع‌هایی به کتاب‌های صوتی در APK اپلیکیشن گوگل پلی شد و وب‌سایت Android Soul نیز از کدهایی با اشاره به کتاب‌های صوتی در APK اپلیکیشن گوگل پلی بوکس (Google Play Books) آگاه شد.

این کدها مربوط به کتاب‌های صوتی بودند و به این نکته اشاره دارند که کاربران با استفاده از پیمایشگری می‌توانند بین فصول هر کتاب جابجا شوند. این در حالی است که در اپلیکیشن Audible، کاربران تنها از طریق شماره هر فصل می‌توانند به صوت آن دسترسی یابند. همچنین گفته می‌شود که در اپلیکیشن گوگل پلی بوکس، کاربران می‌توانند پیشرفت خود در هر کتاب را در دستگاه‌های دیگر خود هم شاهد باشند. گفتنی است که این قابلیت با Google Cast هم همخوانی دارد هرچند که سخنگوی گوگل از صحبت کردن در این باره امتناع ورزیده است.

اگر این اتفاق بیفتد، حرکت گوگل به سوی فروش کتاب‌های الکترونیکی، نتایج جالبی را به دنبال خواهد داشت چراکه فروشگاه آمازون یکی از مهره‌های اصلی این بازار شناخته می‌گردد و در زمینه‌های مختلفی رقیب این غول جستجوی اینترنتی محسوب می‌گردد. گرچه خرده‌فروشی‌های مختلفی نظیر Audiobooks.com یا Libro.fm در زمینه فروش کتاب‌های صوتی فعالیت دارند اما خرده‌فروشی Audible در این زمینه پیشرو محسوب می‌شود و روز به روز بر محبوبیت آن افزوده می‌شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید