مدیر سابق iTunes اپل، مدیریت سرویس استریم دیزنی را به عهده گرفت - تکفارس 
مدیر سابق iTunes اپل، مدیریت سرویس استریم دیزنی را به عهده گرفت - تکفارس 

مدیر سابق iTunes اپل، مدیریت سرویس استریم دیزنی را به عهده گرفت

مهرداد میرشاهی
۳ بهمن ۱۳۹۶ - 17:30
مدیر سابق iTunes اپل، مدیریت سرویس استریم دیزنی را به عهده گرفت - تکفارس 

تابستان سال جاری بود که شرکت دیزنی اعلام کرد که قرارداد تجاری خود با شبکه نتفلیکس (Netflix) را لغو کرده است و تصمیم دارد تا سرویس استریم اختصاصی خود را احتمالاً تا سال ۲۰۱۹ میلادی راه‌اندازی کند. اینک وب‌سایت «ورایتی» گزارش داده است که دیزنی، یکی از کارمندان سابق شرکت اپل، یعنی کوین اسوینت (Kevin Swint) را به استخدام خود در آورده است تا این پلتفرم را رهبری کند.

بر اساس گزارش‌های مختلف، اسوینت به شرکت BAMTech Media به عنوان مدیر اجرایی و مدیر کل سرویسی بی‌نام پیوسته است. او با حوزه استریم ویدئو غریبه نیست: بر اساس سابقه کاری اسوینت در شبکه اجتماعی لینکدین، وی یکی از اعضای اولیه تیم تجاری والمارت در اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی بوده که به راه‌اندازی فروشگاه موسیقی این شرکت در سال ۲۰۰۳ میلادی کمک فراوانی کرده است. پس از آن، او به تیم iTunes شرکت اپل پیوست و نقش قابل‌توجهی در گسترش محبوبیت و عملکرد این فروشگاه در سطح بین‌المللی ایفا کرد و ویژگی‌هایی نظیر فیلم‌های HD و iTunes Extras از جمله ایده‌های او محسوب می‌گردد.

در سال ۲۰۱۳ میلادی، شرکت سامسونگ اسوینت را برای رهبری Milk، سرویس استریم موسیقی و ویدئوی اختصاصی خود استخدام کرد. با این حال، این پروژه با شکستی تجاری همراه شدند و شرکت سامسونگ مجبور شد تا بخش Milk Video را تنها یک سال پس از راه‌اندازی ببندد. هرچند سرویس Milk Music تا سال ۲۰۱۶ میلادی در دسترس قرار داشت و در نهایت به سرنوشت سرویس Milk Video دچار شد. اینک اما، اسوینت رهبری سرویس استریم بدون نام دیزنی را بر عهده گرفته است. در واقع وی به شرکت BAMTech پیوسته که دیزنی صاحب بخش عمده‌ای از سهام آن است. دیزنی سرمایه‌گذاری گسترده‌ای بر روی این پلتفرم کرده است و امید فراوانی به موفقیت آن دارد.

این در حالی است که نتفلیکس، بازیگر اصلی حوزه استریم ویدئو محسوب می‌شود و در این چند وقته تلاش زیادی داشته که استودیوهای فیلمسازی متعددی را راه‌اندازی کند تا در زمینه محتوا با کمبود مواجه نگردد. با این حال، وجود مجموعه فیلم‌های سینمائی فراوانی در فهرست اموال دیزنی، از جمله سری فیلم‌های Star Wars، جهان سینمائی مارول و همچنین دیگر فیلم‌هایی که به واسطه خرید استودیو فاکس قرن بیستم به دارایی‌های دیزنی اضافه خواهند شد، شرایط را برای دیگر شرکت‌های فعال در حوزه استریم سخت خواهد کرد. باید دید آیا دیزنی می‌تواند سرویس استریمی راه‌اندازی کند که توانایی رقابت با رقیبان این حوزه را داشته باشد یا خیر. نظر شما در این باره چیست؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید