بر اساس ادعای توئیتر؛ تأثیر بیش از ۷۰۰ هزار روسی بر انتخابات آمریکا - تکفارس 
بر اساس ادعای توئیتر؛ تأثیر بیش از ۷۰۰ هزار روسی بر انتخابات آمریکا - تکفارس 

بر اساس ادعای توئیتر؛ تأثیر بیش از ۷۰۰ هزار روسی بر انتخابات آمریکا

سید محمد معلمی
۴ بهمن ۱۳۹۶ - 19:06
بر اساس ادعای توئیتر؛ تأثیر بیش از ۷۰۰ هزار روسی بر انتخابات آمریکا - تکفارس 

توییتر اخیراً آماری منتشر کرده است که نشان‌دهنده تلاش‌های صورت گرفته توسط برخی از شهروندان روسی است که سعی می‌کردند در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا تأثیر بگذارند.

 

در این آمار آمده است که بیش از ۶۷۷ هزار و ۷۷۵ نفر با ۵۰ هزار اکانت روسی، در شبکه‌ اجتماعی توییتر پست‌هایی را منتشر می‌کردند.

 

بسیاری از لینک‌های این حساب‌های کاربری، به سازمانی با عنوان IRA برمی‌گردند که روابطی با کاخ کرملین دارند.

 

این داده‌ها ابتدا به صورت ناقص جمع‌آوری شده بودند که پس از پرس و جو از گوگل، فیسبوک و توییتر، نظراتی ارائه شد که ادعا می‌کردند که روسیه کمک‌هایی را صورت داده است تا دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا شود. همچنین، توییتر ادامه می‌دهد که هنوز هم اطلاعات نامشخصی وجود دارند که باید آنها نیز به اثبات برسند.

 

توییتر برای شفاف‌سازی، به ۶۷۷ هزار و ۷۷۵ نفر از آمریکایی‌ها که یکی از حساب‌های اشاره شده را فالو می‌کردند یا یکی از توئیت‌های آنان را لایک کرده‌اند، ایمیل می‌زند تا ابعاد تازه‌ای از ماجرا را کشف کند زیرا توییتر این حساب‌های کاربری را مسدود کرده است و محتوای آنان نیز دیگر برای تمام کاربران در دسترس نیست.

 

توییتر در حال ارتقای امنیت سیستم اتوماتیک خود است و درصدد مسدودسازی حساب‌های مشکوک می‌باشد تا سرویس‌های ناشناخته، ربات‌های موجود را کنترل نکنند.

 

این شبکه اجتماعی اعلام کرده است که بیش از ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار اکانت، از این شیوه‌های اشاره شده برای توئیت گذاشتن استفاده می کردند که نسبت به دو ماه گذشته، ۶۰ درصد افزایش داشته‌اند. همچنین، بیش از ۲۲۰ هزار نرم‌افزار که مسئول مداخله در سیستم برنامه‌نویسی توییتر بوده‌اند را هم خنثی کرده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید