گوگل فروش دوربین Clips را آغاز کرد - تکفارس 
گوگل فروش دوربین Clips را آغاز کرد - تکفارس 

گوگل فروش دوربین Clips را آغاز کرد

مهرداد میرشاهی
۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - 20:30
گوگل فروش دوربین Clips را آغاز کرد - تکفارس 

اکتبر سال گذشته میلادی بود که شرکت گوگل از دوربین جدیدی تحت عنوان Clips رونمایی به عمل آورد. کلیپس دستگاهی کوچک است که با استفاده از هوش مصنوعی تلاش می‌کند تا از اتفاقات و چیزهای جالب عکس برداری کند. با اینکه غول جستجوی اینترنتی تاکنون درباره این دستگاه صحبت نکرده، اما کاملاً بی سر و صدا فروش آن را آغاز کرده است.

این دوربین ۲۴۹ دلار قیمت دارد و به صورت رایگان برای سفارش دهندگان ارسال خواهد شد. اما در این مقطع، گوگل فروش کلیپس را متوقف کرده است و کاربران برای ثبت سفارش خود باید منتظر موجود شدن دوباره آن باشند. بر اساس گزارش وب‌سایت Engadget، گوگل ارسال این دستگاه را برای کسانی که موفق به خریدآن شده‌اند، از تاریخ سه شنبه ۸ اسفند ماه (۲۷ فوریه ۲۰۱۸ میلادی) آغاز خواهد کرد و نهایتاً تا روز دوشنبه ۱۴ اسفند (۵ مارس) آن را به دست خریداران خواهد رساند. هنوز مشخص نیست که دوباره چه زمانی، کلیپس برای خرید در دسترس قرار خواهد گرفت.

کلیپس دوربینی کاملاً متفاوت محسوب می‌شود و گوگل والدینی را به عنوان مخاطبین این دوربین هدف قرار داده که دوست دارند از کودکان خود عکس بگیرند. ایده اصلی این دوربین این است که دارنده کلیپس، آن را روی میز یا هر جایگاه دیگری قرار می‌دهد؛ این دوربین با استفاده از هوش مصنوعی، از لحظات جالب و قابل توجه تصویر برداری می‌کند. با این حال، فعال بودن همیشگی این دوربین به مذاق برخی کاربران خوش نمی‌آید اما شرکت گوگل در این باره اطمینان خاطر داده است که کلیپس همه کارها را در سخت‌افزار خود انجام می‌دهد و چیزی را برای سرورهای خارجی ارسال نمی‌کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید