نوکیا ۳۳۱۰ با پشتیبانی از شبکه ۴G معرفی شد - تکفارس 
نوکیا ۳۳۱۰ با پشتیبانی از شبکه ۴G معرفی شد - تکفارس 
نوکیا ۳۳۱۰ با پشتیبانی از شبکه ۴G معرفی شد - تکفارس 

نوکیا ۳۳۱۰ با پشتیبانی از شبکه ۴G معرفی شد

مهتاب جهاندار
۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - 19:50
نوکیا ۳۳۱۰ با پشتیبانی از شبکه ۴G معرفی شد - تکفارس 

شرکت نوکیا در سال ۲۰۱۷ بود که فیچرفون جدید نوکیا ۳۳۱۰ را معرفی کرد. این گوشی همراه دارای طراحی براساس نسخه اصلی بوده اما بهبودیهایی حاصل شده تا به عنوان یک مدل جدید از محصول کمپانی فنلاندی به حساب آید.

HMD به تازگی تصمیم گرفت نسخه سوم نوکیا ۳۳۱۰ را با پشتیبانی از شبکه ۴G معرفی کند. هیچ چیز در این مدل سوم تغییری نکرده و تنها اتصال به شبکه بروزرسانی شده که می‌تواند اتصال به اینترنت را سرعت بخشد. اتصال LTE نوکیا ۳۳۱۰ جدید دارای مزیت خاصی بوده و آن بهره بردن از هات‌اسپاپ وای‌فای جهت اتصال دیگر گوشی‌های هوشمند به این فیچرفون است. با این حال سیستم‌عامل YunOS دارای ناسازگاری‌هایی با سیستم‌عامل اندروید است.

البته نباید انتظار داشته باشید که برنامه‌های از قبل نصب شده اجرا شود. نسخه جدید در دو مدل ۲۵۶ و ۵۱۲ مگابایتی به فروش می‌رسد که اختلاف قیمتی با یکدیگر دارند. با این حال نوکیا ۳۳۱۰ با پشتیبانی از شبکه ۴G یک فیچرفون با قابلیت پشتیبانی تک سیم‌کارت بوده و از شبکه VOLTE نیز پشتیبانی می‌کند. این گوشی همراه در چین حتی از TD-LTE نیز پشتیبانی می‌کند و امکان عرضه آن در بازار جهانی با چنین قابلیتی بعید است.

نوکیا ۳۳۱۰ با پشتیبانی از شبکه ۴G معرفی شد - تکفارس 

یک باتری کوچک ۱۲۰۰ میلی‌آمپری این فیچرفون آن را قادر می‌سازد تا ۱۲ روز در حالت آماده کار باشد و حداکثر ۱۵ ساعت مکالمه ۲G پی در پی ارائه دهد. اما در حالت VoLTE تنها ۵ ساعت می‌توان به مکالمه مدوام پرداخت زیرا مصرف انرژی آن به مراتب با سرعت بیشتر افزایش پیدا می‌کند. همچنین کاربران می‌توانند تا ۳۱ ساعت از رادیو FM آن بهره گیرند و به گوش دادن موسیقی یا هر محتوا صوتی بپردازند.

در باقی ویژگی‌ها تقریبا مشابه نسخه اصلی بوده که باید به صفحه‌نمایش ۲٫۴ اینچی ۲۴۰*۳۴۰ پیکسلی، دوربین اصلی ۲ مگاپیکسلی با فلاش LED، اسلات کارت اس‌دی برای ارتقا حافظه داخلی و برخی دیگر اشاره داشت. نوکیا ۳۳۱۰ ۴G در اواخر ماه فوریه روانه بازار چین می‌شود و جزئیات قیمت آن نامشخص باقی مانده است. با YunOS که یک نسخه ناسازگار با اندروید محسوب شده، شباهتی به Firefox OS  داشته و تجربه خوبی ارائه می‌دهد. همچنین سازگاری با برنامه‌ها موضوع دیگری بوده که متاسفانه نوکیا ۳۳۱۰ جدید در این زمینه نمی‌توان مخاطب خود را راضی نگهدارد. به هر حال برای کسب جزئیات بیشتر باید به وب‌سایت نوکیا یا HMD مراجعه کرد و اطلاعات کاملی بدست آورد. احتمالا می‌رود در آینده نزدیک شاهد فروش نوکیا ۳۳۱۰ جدید در بازارهای غیر از چین نیز باشیم و تنها این کشور پهناور دریافت کننده ۳۳۱۰ فور جی نباشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید