آیا این دوربین کنون، فراتر از نسل فعلی دوربین‌های فیلمبرداری است؟ - تکفارس 
آیا این دوربین کنون، فراتر از نسل فعلی دوربین‌های فیلمبرداری است؟ - تکفارس 

آیا این دوربین کنون، فراتر از نسل فعلی دوربین‌های فیلمبرداری است؟

سید محمد معلمی
۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - 19:30
آیا این دوربین کنون، فراتر از نسل فعلی دوربین‌های فیلمبرداری است؟ - تکفارس 

اگر خواستید که فیلم باکیفیتی ضبط کنید، قطعاً باید دوربین پیشرفته‌ای داشته باشید. این دوربین باید قابلیت ضبط فیلم با کیفیت ۴K را داشته باشد و جاگیر نیز نباشد و بتوان آن را به راحتی حمل کرد. همچنین، در این دوربین باید صفحه نمایشی وجود داشته باشد که کاملاً بچرخد. از همه مهمتر، باید میکروفون اضافه‌ای نیز وجود داشته باشد تا صداها را بدون خش ضبط کند.

شاید نتوان دوربینی با چنین مشخصات فنی پیدا کرد. حتی ممکن است دوربین‌های خط تولید RX100 سونی که تقریباً بهترین دستگاه‌های ضبط فیلم در جهان می‌باشند نیز، میکروفون اضافه یا زاپاس نیز نداشته باشند.

ممکن است به همین دلیل باشد که خط تولید اخیر شرکت کنون، یعنی G7 X به چشم می‌آید. زیرا می‌توان این سری را پاسخی به خط تولید محبوب سونی دانست.

دوربین G7 X Mark III، می‌تواند ویدیوهایی با کیفیت ۴K بگیرد. به علاوه، میکروفون زاپاسی که اکثر دوربین‌های کامپکت ندارند نیز، در این دستگاه وجود دارد. همچنین، پایه‌ای نیز برای این دوربین تعبیه شده است.

البته ابهاماتی نیز در مورد این دوربین وجود دارد. مثلاً هنوز مشخص نیست که صفحه نمایش آن فقط به سمت بالا و پایین حرکت می کند یا می‌توان آن را به طور ۳۶۰ درجه چرخاند. این را ذکر کنیم که صفحه نمایش دوربین G7 X Mark II، قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه را داشت.

آیا این دوربین کنون، فراتر از نسل فعلی دوربین‌های فیلمبرداری است؟ - تکفارس 

البته باید فرض بگیریم که صفحه نمایش این دوربین نیز قابلیت چرخش کامل را دارد زیرا اگر فقط بتوان آن را بالا و پایین کرد، ممکن است میکروفون زاپاس، جلوی صفحه نمایش را بگیرد.

در دیگر مدل از دوربین‌ها نیز مانند M5 کنون، هنگامی که لنزهای آن را بالا و پایین می‌کنیم، اشیائی مانند سه پایه و . . . ، مانع دیده شدن صفحه نمایش می‌شوند.

دوربین مورد بحث ما، می‌تواند تمام انتظارات فیلمبرداران حرفه‌ای و آماتور را رفع نماید.

این دروبین که در آن سنسور ۱ اینچی وجود دارد، تصاویر و ویدیوهای با کیفیت‌تری را به کاربر خود هدیه می‌دهد. البته این لنز، به گونه‌ای است که روی دوربین‌های کامپکت، به بهترین شکل قرار می‌گیرد.

آیا این دوربین کنون، فراتر از نسل فعلی دوربین‌های فیلمبرداری است؟ - تکفارس 

این دوربین ویژگیهای دیگری نیز دارد که اگر بخواهیم تمام آنها را توضیح بدهیم، وقت بسیاری گرفته می‌شود. همچنین اگر همه قابلیت‌های این دستگاه بررسی کنیم، امکان دارد که تولید دوربین بعدی این خط تولید را زیر سؤال ببریم.

برای افراد مبتدی، تصاویر گرفته شده با این دوربین، نسبت به مدلهای قبلی، خطوط نازکتر و جدولهای کم‌رنگ‌تری را نشان می‌دهد.

قسمت دستورات این دوربین، هیچگونه علامت اضافه‌ای ندارد. ویژگی که برای کنون، انجام یک کار خلاف واقع است.

یکی از جزئیات بسیار جذاب دوربین خط تولید G7 X کنون و مخصوصاً مدل Mark III، فونت متفاوت آن است که در نسخه‌های قبلی دستگاه‌های کنون کمتر دیده می‌شد.

کنون معمولاً شرکت محافظه‌کاری است بنابراین بسیاری از کارشناسان، با مشاهده ظاهر این دوربین، شوکه شدند. البته کنون در مورد افزودن امکان فیلمبرداری ۴K، کمی تردید داشت حتی مدل نیمه پیشرفته ۶D Mark II DSLR، می‌توانست ویدیوهایی با کیفیت ۱۰۸۰p ضبط کند.

شاید سال ۲۰۱۸، نقطه عطفی در ارتقا تولیدات کنون باشد ولی باید دید در ماه‌های آتی چه اتفاقی می‌افتد.

رخداد بزرگ جهانی که به دوربین مربوط است، CP+ نام دارد که در ژاپن و در ماه مارس برگزار می‌شود.

باید صبر کرد و دید آیا این دوربین محبوبیت خاصی میان استفاده‌کنندگان از دوربین‌های دیجیتال پیدا خواهد کرد یا خیر؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید