گوگل واقعیت افزوده را به کروم می‌آورد - تکفارس 
گوگل واقعیت افزوده را به کروم می‌آورد - تکفارس 

گوگل واقعیت افزوده را به کروم می‌آورد

محراب کرامتی
۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - 21:00
گوگل واقعیت افزوده را به کروم می‌آورد - تکفارس 

گوگل قصد دارد تا با معرفی Article، رابط کاربری جدید خود برای مرورگر کروم، واقیت افزوده یا AR را به اینترنت و وب گردی اضافه کند. این تکنولوژی می تواند کاربرد های بیشماری برای کاربران داشته باشد.

مرورگر AR

به نظر می‌رسد که گوگل قصد دارد مرز های واقعیت افزوده یا AR را جابجا کند. قابلیت جدید مرورگر های کروم در آینده پشتیبانی از واقعیت افزوده است که Article نام دارد. گوگل طی اعلامیه ای گفت که:”برای اینکه کاربران بیشتری از AR استفاده کنند ما در تلاشیم تا راهی پیدا کنیم که آن را به پلتفرم وب خود یعنی کروم بیاوریم. “

قرار است که Article با قابلیت ARKit کمپانی اپل رقابت کند. همچنین شایعاتی ناشی از آن است که گوگل این قابلیت را به زودی به دسکتاپ ها هم می‌آورد. در پست دیگری گوگل اعلام کرد که:” ویژگی منحصر به فرد AR این است که می‌تواند محتوای دیجیتال را با دنیای واقعی پیرامون ما ترکیب کند. به عنوان مثال شما در اینترنت محصولی را می‌بینید و اکنون می توانید آن را در فضای دلخواه خود قرار دهید و بهترین مکان را برای آن پیدا کنید. همچنین آن را بصورت سه بعدی ببینید و اندازه واقعی آن را مشاهده کنید. اطراف آن راه بروید و در آن تغییر ایجاد کنید.” این ویژگی خرید های اینترنتی را به شدت جذاب و آسان می‌کند. این قابلیت هایی که تاکنون محدود به اسمارت فون ها بود اکنون می تواند در دسکتاپ ها هم مورد استفاده قرار گیرد.

گوگل واقعیت افزوده را به کروم می‌آورد - تکفارس 

گوگل واقعیت افزوده را به کروم می‌آورد - تکفارس 

فروش دستگاه های AR

در حال حاضر هنوز هم AR به عنوان یک وسیله اضافی و تجملاتی  به شمار می‌رود و بیشتر برای بازی کردن و Gaming از آن استفاده می‌شود. نمونه بارز آن هم که برای مدتی به شدت فراگیر شد بازی Pokemon Go بود. با پیشرفت تکنولوژی و افزایش علاقه سازندگان به استفاده از این تکنولوژی می‌توان امید داشت که استفاده از آن بیشتر و بهتر شود و دیگر از آن به عنوان تکنولوژی های تجملاتی یاد نشود.

گوگل واقعیت افزوده را به کروم می‌آورد - تکفارس 

اما باید گفت که این پیشرفت روز افزون معایبی هم دارد. یکی از مشکلات که در حال تبدیل شدن به خطری بزرگ است، اعتیاد به این تکنولوژی است. برای اولین بار پس از چندین سال سازمان سلامت جهانی ناتوانی های مربوط به بازی ها را جزؤ عوامل بروز مشکلات ذهنی قرار داده است. این هنوز در حالی است که هنوز این تکنولوژی آن طور که باید و شاید جای خود را بین مردم باز نکرده و عدّه زیادی هستند که در مورد آن چیزی نمی‌دانند. گرچه مشکل خود تکنولوژی نیست اما این امکانات جدید به سازندگان بازی ها و توسعه دهندگان قدرت زیادی را می‌دهد تا بتوانند هرچه بیشتر کاربران را درگیر محصولات خود کنند. اما در نهایت اینکه کاربران چگونه از محصولات آن ها استفاده می کنند بر عهده خودشان است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.