سرویس جدید یادگیری عمیق برای میلیون ها کُدِر - تکفارس 
سرویس جدید یادگیری عمیق برای میلیون ها کُدِر - تکفارس 

سرویس جدید یادگیری عمیق برای میلیون ها کُدِر

مهتاب جهاندار
۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - 00:54
سرویس جدید یادگیری عمیق برای میلیون ها کُدِر - تکفارس 

سیستم هوش مصنوعی خود را بسازید

گوگل یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌هایی بوده که در زمینه هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی قدم برداشته و توانسته عملکرد بزرگی از خود نشان دهد. این کمپانی به دنبال افزایش شهرت خود بوده و می‌خواهد برنامه بزرگی در این زمینه داشته باشد.

به تازگی گوگل اعلام کرده که مشغول توسعه سرویس جدیدی بوده که اجازه می‌دهد افراد و سازمان‌ها خود به توسعه هوش مصنوعی بپردازند. این سرویس Google Cloud AutoML نام داشته و گوگل رسما آن را معرفی کرده است. تعداد سازمان‌هایی که بتوانند برای خود هوش مصنوعی داشته و یادگیری ماشینی را به کارگیرند بسیار اندک هستند زیرا هزینه توسعه آنها بسیار سرسام‌آور است.

اغلب این شرکت‌ها نیز از جمله کمپانی‌هایی بوده که استعدادهای فوق‌العاده را جذب کرده و در دنیا شهرت دارند. به نوعی این دست شرکت‌ها بهترین موقعیت را برای برخورداری از هوش مصنوعی و یادگیری عمیق دردسترس دارند. در حالی که گوگل از مدل‌های آموزش دیده بهره می‌برد، آنها برای مدل‌های خود با صرف هزینه‌هایی آموزش می‌دهند که می تواند برای افراد هزینه بر باشد. این برنامه نویسی همچنین آموزش‌هایی را ارائه می‌دهد که قبلا مدل آن را شناسایی کرده باشد.

در پست بلاگ گوگل توضیح می‌دهد که Cloud AutoML چگونه به شرکت‌ها کمک می‌کند تا سیستم‌های هوش مصنوعی قابل تنظیمی را فراهم آورد. این سیستم توسط تکنیک‌های پیشرفته مانند learning2learn و transfer learning یا انتقال یادگیری طراحی می‌شود  و توسعه پیدا می‌کند. Cloud AutoML سرویسی به نام Cloud AutoML Vision داشته که بر روی مدل‌های یادگیری ماشینی ساخته می‌شود و روی قابلیت تشخیص تصویر تمرکز دارد. گوگل می‌گوید:

ما معتقدیم Cloud AutoML به کمک هوش مصنوعی می‌توان کارشناسان متعددی داشت و زمینه‌های جدیدی را براساس هوش مصنوعی پیش می ب‌د. همچنین به مهندسین در بخش هزینه کمک شایانی می‌کند تا بتوانند سیستم‌های قدرتمند هوش مصنوعی را که بدون هزینه‌های هنگفت انجام نمی‌گیرد، عملی‌سازی کند. ما در ابتدا این برنامه یا همان سفر هستیم تا هوش مصنوعی یا AI را در دسترس افراد و سازمان‌های بیشتری قرار دهیم. ما در نظر داریم بیش از ۱۰ هزار مشتری را به سمت این سرویس کشانده تا با Cloud AutoML به اهداف هوش مصنوعی خود دست پیدا کنند و هزینه کمتری در این بین صرف نمایند.

تخصص هوش مصنوعی

یکی از بزرگت‌رین بدافزارهای Cloud AutoML این است که چگونه می‌توان از کاهش گسترش یک استعداد جلوگیری کرد. همانطور که پیشتر گفته شده، شرکت‌های بزرگ شانس بیشتری در جذب افراد برای یادگیری ماشینی را دارند اما تعداد این استعدادها کافی نیست.

به گفته MIT Technology Review فی فی لی یکی از محققان ارشد Google Cloud بیان داشت که بین توسعه دهندگان ابزار هوش مصنوعی و کسانی که نمی‌توانند این توسعه را انجام دهند، شکافی وجود دارد.

لی می‌گوید ما باید در AI به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنیم. در سراسر جهان تنها ۲۱ میلیون توسعه دهنده وجود دارد و باید این تعداد را پذیرفت اگرچه کافی نیست و باید به دنبال گسترش آن بود. همچنین قدرت سیستم‌های محاسباتی برای اجرای سیستم‌های AI به اندازه کافی موجود نیست. بنابراین افراد و کسب و کارهای کوچک قادر نیستند به پشتیبانی چنین سیستم‌هایی بپردازند و گوگل تصمیم گرفت با Cloud AutoML به این امر کمک کند.

به طور خاص با استفاده از Cloud AutoML Vision توسعه دهندگان می‌توانند از سیستم خود مستقیما در Cloud AutoML بهره گیرند. همچنین تصاویری که برای این سیستم آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرند از برچسب خاصی برخوردار نیستند. در این میان توسعه دهندگان می‌توانند با کمک تیم گول به برچسب‌های داخلی تکیه کنند و دستورالعمل‌های سفارشی خود را با توجه به عکس‌ها طبقه بندی کنند. به گفته گوگل از تقاضا محاسباتی شامل درصد بالایی از کاربران باشد قطعا مشکلاتی را به دنبال خواهد داشت.

Cloud AutoML Visionیکی از چندین پروژه Cloud AutoML در حال توسعه گوگل محسوب شده زیرا این شرکت قصد دارد تا توسعه دهندگان AI راه‌های بیشتری با هوش مصنوعی داشته باشند به درک فناوری چه زمینه زندگی و چه در زمینه ماشین آلات بپردازند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید