Google Flight می‌تواند تاخیر در پروازها را پیشبینی کند - تکفارس 
Google Flight می‌تواند تاخیر در پروازها را پیشبینی کند - تکفارس 

Google Flight می‌تواند تاخیر در پروازها را پیشبینی کند

حمیدرضا مزدورانی
۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - 16:51
Google Flight می‌تواند تاخیر در پروازها را پیشبینی کند - تکفارس 

شرکت گوگل ویژگی پرواز موتور جستجوی خود را به روز رسانی کرده است. این به روز رسانی به منظور یاددهی توانایی پیشبینی تاخیر در پروازها به سیستم انجام شده است. توانایی یادگیری سیستم، طیف قابلیت‌های بسیار متعددی را ایجاد می‌کند. این قابلیت‌ها می‌توانند پیش پا افتاده باشند و همچنین می‌توانند زندگی را متحول کنند.
پیشگویی دیجیتالی
گوگل در حال به روزرسانی قابلیت Google Flights این موتور جستجوگر است. این به روزرسانی به سیستم اجازه خواهد که چگونه در صورت تاخیر در پروازهای آینده‌ی شما، آن‌ها را پیشبینی کند. این شرکت به تازگی این بروزرسانی را در یک پست وبلاگی اعلام کرد. در خبر نوشته شده:« با استفاده از داده‌ها و اطلاعات پروازهای گذشته، سیستم ما با یادگیری الگوریتم‌های مورد نیاز، می‌تواند تاخیر را حتی زمانی که اطلاعات شرکت‌های هواپیمایی هنوز در دسترس نباشد، پیشبینی کند. همچنین در این برنامه تاخیر تنها زمانی مشخص می‌شود که اطمینان برنامه در مورد آن تاخیر به حداقل ۸۰ درصد برسد.». بنابراین اینگونه به نظر می‌رسد که مقدار کمی از پیشبینی‌ها اشتباه باشند. این شرکت همچنان به مسافران توصیه می‌کند تا سر وقت به فرودگاه بروند.
ساختار الگوریتم‌های یادگیری ماشین، اینگونه است که مجموعه‌ای از داده‌هایی که به سرعت در حال تغییر هستند را بررسی کند و الگوهای لازم را پیدا کند. با این روش الگوریتم‌ها، پیشبینی می‌کنند سپس یاد می‌گیرند تا چگونه پیشینی‌ها را انجام داده و تصمیم‌گیری کنند. برای پیشبینی تاخیر در پروازها، شرکت‌های هواپیمایی، تنها یکسری از اطلاعات در حال تغییر را فراهم می‌کنند. این سیستم هوش مصنوعی برای پیشبینی، دیگر فاکتورها را نیز مورد بررسی قرار می‌دهد. مواردی همچون مکان و آب و هوا.

بیش از یک نوآوری
می‌توان از توصیه گوگل به مسافران مبنی بر بی‌اهمیت در نظر گرفتن پیشبینی‌های سیستم Google Flight و سر وقت حاضر شدن در فرودگاه نتیجه گرفت که این سیستم در حال حاضر عملکرد مثبت ندارد. با این وجود این الگورتیم‌های یادگیری ماشین، در دیگر زمینه‌ها و برنامه‌هایی که استفاده‌ی کاربردی می‌توانند داشته باشند، در حال گسترش هستند.
محققان از موسساتی شامل دانشگاه کارنگی ملون (Carnegie Mellon) و دانشگاه هاروارد (Harvard) سیستمی را طراحی کرده‌اند که می‌تواند بیمارانی که قصد خودکشی دارند را، فورا تشخیص دهد. سیستم دیگری توسط آزمایشگاه علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی در انستیتو فناوری ماساچوست ساخته شده است که می‌تواند به پزشکان در تشخیص زخم‌های سینه کمک کند. سیستم‌ها چنان عملکرد فوق‌العاده‌ای را از خود نشان داده‌اند که کارمندان وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون نگران از دست دادن فرصت شغلی خود در مقابل هوش مصنوعی هستند.
وارد شدن الگوریتم‌های پیشرفته به عرصه‌های مهم بسیار جذاب خواهد بود. همچنین اثری که این روند بر روی جامعه، چه اینکه از این روند اطلاع داشته باشیم یا نداشته باشیم، نیز دیدنی خواهد بود
الگوریتم‌ها بخش مهمی از سیاست بازاریابی شرکت‌ها هستند. این الگوریتم‌ها نقش مهمی در جلب توجه کاربران دارند. حتی ممکن است نسل بعدی این الگوها، بتعث برداشته شدن مرز بین دنیای دیجیتال و ماده بشوند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.