Huawei مدل Honor 9 Lite را در اروپا عرضه می‌کند - تکفارس 
Huawei مدل Honor 9 Lite را در اروپا عرضه می‌کند - تکفارس 

Huawei مدل Honor 9 Lite را در اروپا عرضه می‌کند

حمیدرضا مزدورانی
۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - 18:40
Huawei مدل Honor 9 Lite را در اروپا عرضه می‌کند - تکفارس 

شرکت Huawei اعلام کرده است که مدل Honor 9 Lite مدل تنزل‌یافته‌ی Honor 9 که در سال ۲۰۱۷ معرفی شد، خواهد بود. با این حال یک یا دو قابلیت، در این دستگاه وجود خواهد داشت که مدل اصلی مجهز به آن‌ها نیست. در حالی که دیگر مدل‌های سری Lite این شرکت بیشتر به خاورمیانه و هند محدود بوده‌اند، این مدل در غرب عرضه خواهد شد. این گوشی از امروز با قیمت کمتر از ۲۰۰ یورو در اروپا به فروش خواهد رسید.
Honor Lite 9 به وضوح یک مدل گوشی هوشمند در رده‌ی متوسط است. پردازنده‌ی این مدل نسبت به مدل اصلی ضعیف‌تر است. میزان حافظه‌ی رم و حافظه‌ی داخلی نیز کاهش یافته است.( رم ۳ گیگابایت در مقابل ۴ گیگابایت و حافظه‌ی داخلی ۳۲ گیگابایت در مقابل ۶۴ گیگابایت). همچنین رابط اتصال نیز در این دستگاه Micro USB خواهد بود. در حالی که رابط اتصال در Honor 9 از نوع USB-C خواهد بود. مدل Lite همانند مدل اصلی دو دوربین پشتی خواهد داشت. Honor 9 به دو دوربین ۲۰ مگاپیکسلی مجهز است که می‌تواند تصاویر تک رنگ و پر رنگ را ًضبط کند. اما این مدل فقط به یک لنز ۱۳ مگاپیکسلی مجهز است. دوربین ۲ مگاپیکسلی دوم نیز صرفا در عمق‌دهی بیشتر به تصاویر ضبط شده کارآمد خواهد بود.
اما ویژگی که بزرگترین تفاوت این دو مدل را نشان می‌دهد، دوربین جلوی دو دستگاه است. مدل Lite همانند پشت این دستگاه به دو لنز ۱۳ و ۲ مگاپیکسلی در جلوی دستگاه مجهز است. در حالی که مدل اصلی تنها یک دوربین ۸ مگاپیکسلی در جلوی دستگاه دارد. همچنین طراحی مدل Lite به‌روزتر است و این دستگاه حاشیه‌های کمتری دارد. صفحه نمایش این مدل نیز ۵٫۶۵ اینچ است که نسبت به مدل اصلی مقداری بزرگ‌تر است. اما به لطف تفاوت نسبت تصویر، تراکم پیکسل در این دو دستگاه برابر است.
به هر حال پرداختن ۲۰۰ یورو برای Honor Lite بد به نظر نمی‌رسد. اگرچه این دستگاه به قدرتمندی Honor 9 نیست، اما در صورتی که به دنبال گوشی ارزانتری هستید این مدل با قیمت پایینتر گزینه‌ی خوبی به نظر خواهد رسید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید