۱۰ چیزی که کودکان متولد شده در سال ۲۰۱۸ تجربه نخواهند کرد - تکفارس 
۱۰ چیزی که کودکان متولد شده در سال ۲۰۱۸ تجربه نخواهند کرد - تکفارس 

۱۰ چیزی که کودکان متولد شده در سال ۲۰۱۸ تجربه نخواهند کرد

سید محمد معلمی
۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - 21:15
۱۰ چیزی که کودکان متولد شده در سال ۲۰۱۸ تجربه نخواهند کرد - تکفارس 

سال ۲۰۱۷، به خاطر برخی ویژگیهای خود، سال نوستالژیکی بود.

فیلمی از بیگانگان و بلید رانر، با ویژگیهای سمعی خود نمایش داده شدند و باعث سردرگمی بشر گردیدند. به علاوه، اشیاء عجیبی نیز دیده شد که بسیاری از خاطرات دهه ۸۰ میلادی را به یاد انسان می‌آورد.

با توجه به نمایش این فیلمها، می‌توان ادعا کرد که تجربه‌های یک نسل کاملاً از نسل گذشته خود متفاوت است و این دلیلی جز پیشرفت تکنولوژی ندارد.

کودکان متولد شده در سال ۲۰۱۸، ممکن است دیگر خطوط تلفن ثابت و سیمی را نبینند و حتی ممکن است تلویزیون‌های دارای ال‌سی‌دی کوچک را نیز مشاهده نکنند.

با تمام این مطالب گفته شده، باید اعتراف کنیم که تکنولوژی سریع‌تر از زمان دیگری در حال پیشرفت است. بنابراین کودکانی که در سال ۲۰۱۸ به دنیا می‌آیند، برخی کارهایی که بزرگترهایشان انجام داده‌اند را ممکن است در کتاب‌ها خوانده و یا فیلم آنها را در رایانه‌ها مشاهده کنند.

در ادامه، ۱۰ عدد از چیزهایی که کودکان متولد شده در سال ۲۰۱۸ ممکن است تجربه نکنند را می‌توانید ببینید.

 

  1. مسافرت‌های طولانی و خسته‌کننده

۱۰ چیزی که کودکان متولد شده در سال ۲۰۱۸ تجربه نخواهند کرد - تکفارس 

به خاطر وجود موبایل و سرگرمی‌های هنگام سفر، دیگر کسی اتفاقات در مسیر مسافرت را متوجه نخواهد شد و سفری خسته‌کننده نخواهد داشت.

البته این فقط به دلیل وجود گوشیهاست وگرنه جوامع انسانی فعالیت‌های خاصی برای افزایش سرعت مسافرت‌های هوایی انجام نداده‌اند و مسافرت‌های زمینی مانند قطار نیز، همچنان دارای محدودیت سرعت هستند.

البته با پیشرفت تکنولوژی، به زودی سرعت جابجایی بسیار سریع‌تر می‌شود و حتی کودکان نسل جدید نیز مسیرهای طولانی هوایی و زمینی را مشاهده نمی‌کنند.

هواپیماهای مسافربری اخیراً باعث کاهش زمان طی کردن مسیرهای طولانی شده‌اند ولی در برخی موارد، قیمت بالا و . . . ، انسان را از تجربه سفری کوتاه بازمی‌دارد.

اما تکنولوژی‌هایی نیز وجود دارند که یک سفر را مقرون‌به‌صرفه و البته سریع‌تر کرده و مسافران نیز مسیر طولانی را زودتر طی می‌کنند.

چنین تکنولوژی‌هایی می‌توانند تا ۳۸۷ کیلومتر بر ساعت، حرکت کرده و مسیر میان شهرهای بزرگ را به طور قابل‌توجهی کوتاه کنند.

 

  1. گواهی‌نامه رانندگی

۱۰ چیزی که کودکان متولد شده در سال ۲۰۱۸ تجربه نخواهند کرد - تکفارس 

گرفتن گواهینامه رانندگی در سنین جوانی، یکی از مراحل زندگی هر شخصی است ولی این مرحله با توجه به استفاده ازخودروهای راننده، ممکن است برای کودکان نسل نو یک حذف شود.

در سال ۲۰۱۵، به طور میانگین، روزانه ۶ نوجوان ۱۶ تا ۱۹ ساله به خاطر اشتباهات رانندگی مصدوم می‌شدند که با گسترش فرهنگ استفاده از خودروهای بدون راننده، این حجم از تصادفات دیگر تکرار نخواهند شد.

مدیرعامل شرکت تولید خودروهای هوشمند موسوم به تسلا، مطمئن است که تا ۲ سال آینده، خودروهای تمام اتوماتیک ساخته و مورد استفاده قرار خواهند گرفت که البته برخی از این خودروها هم‌اکنون مورد آزمایش قرار گرفته‌اند.

 

  1. گردش علوم، حول هوش مصنوعی

۱۰ چیزی که کودکان متولد شده در سال ۲۰۱۸ تجربه نخواهند کرد - تکفارس 

خودروهای بدون راننده، تنها یک مثال از کاربردهای هوش مصنوعی است.

امروزه سیستم‌های هوش مصنوعی وجود دارند که فراتر از انتظار عمل می‌کنند. مثلاً با انسان‌ها به رقابت تنیس می‌پردازند و حتی مواد قابل بازیافت را از دیگر مواد جدا می‌کنند ولی با همه این وجود، کارشناسان معتقدند سیستم‌های هوش مصنوعی که بتوانند با هوش انسانها رقابت کنند، چند دهه دیگر اختراع می‌شوند.

ربات‌های پیشرفته، هم‌اکنون مرزهای میان ماشین‌ها و انسان‌ها را تقریباً از بین برده‌اند ولی زمانی فرا خواهد رسید که دیگر مانعی میان انسان و ماشین‌ها نخواهد بود.

از این رو، کودکان نسل جدید، ممکن است ندانند کارگری چیست و یا دانشگاه کجاست.

 

  1. محدودیت‌های زبانی

۱۰ چیزی که کودکان متولد شده در سال ۲۰۱۸ تجربه نخواهند کرد - تکفارس 

دیگر عاملی که هوش مصنوعی آن را تحت تأثیر خود قرار خواهد داد، ارتباطات و از همه مهمتر زبان است.

ابزارهای ارتباطی مانند اسکایپ، هم‌اکنون امکانات ترجمه زبان‌های مختلف را به صورت زنده فراهم کرده‌اند و گوگل نیز با تولید برخی هدفون‌ها، کار ارتباط افراد با زبان‌های مختلف را آسان‌تر کرده است.

علاوه بر اینها، شرکت‌هایی نظیر Waverly Labs، از بشر فراتر رفته و به دنبال ارسال علائمی خاص برای موجودات فرا زمینی هستند.

بنابراین کودکان متولد شده در سال ۲۰۱۸، ممکن است دیگر مفهومی به نام زبان‌های خارجی را ندانند چیست و بتوانند با هر کس در هر جای دنیا سخن بگویند.

 

  1. انسانها و تمام مکان‌های دیده شده

۱۰ چیزی که کودکان متولد شده در سال ۲۰۱۸ تجربه نخواهند کرد - تکفارس 

تکنولوژی که مرزهای زبانی را می‌شکند، بدون شک باعث می‌شود تا ارتباط با دیگر موجودات نیز فراهم گردد ولی مطمئناً دستیابی به این تکنولوژی چندین دهه به طول خواهد انجامید.

البته منظور از دیگر موجودات، آدم فضایی‌ها نیز هستند. زیرا انسانها به دنبال ارسال گروه تحقیقاتی به سیاره سرخ در سال ۲۰۲۴ می‌باشند. بنابراین کودکان دیگر مکان ناشناخته‌ای در فضا نخواهند داشت.

 

  1. مکان‌های آرام و خلوت

۱۰ چیزی که کودکان متولد شده در سال ۲۰۱۸ تجربه نخواهند کرد - تکفارس 

افزایش جمعیت، یکی از موضوعات داغی است که کارشناسان همواره از آن به عنوان پدیده‌ای بزرگ یاد می‌کنند. آنها معتقدند، کره زمین گنجایش تعداد زیادی از انسان را ندارد و به همین دلیل بشریت رو به جنگل‌زدایی و بیابان‌زایی آورده است.

دیگر مسئله‌ای که در مورد افزایش جمعیت به آن کمتر پرداخته شده، آلودگی صوتی است.

دانشمندان بر این باورند که صدا، به یک بحران برای سلامتی انسانها تبدیل شده است و تا سال ۲۱۰۰، در دنیای حدوداً ۱۱ میلیارد نفری، مردم در شهرهایی زندگی خواهند کرد که می‌توان صداهای متنوعی را شنید.

چنین بحرانی که هم‌اکنون وجود دارد، سبب خواهد شد که کودکان متولد شده در سال ۲۰۱۸، هیچ ذهنیتی از سکوت و آرامش نداشته باشند.

 

  1. گرسنگی جهانی

۱۰ چیزی که کودکان متولد شده در سال ۲۰۱۸ تجربه نخواهند کرد - تکفارس 

اگرچه شهرنشینی، کشاورزی را نیز تحت تأثیر خود قرار خواهد داد ولی به خاطر پیشرفت در کاشت و برداشت محصولات، احتمالاً نگرانی‌هایی در زمینه تولید غذا وجود نداشته باشد.

کشاورزی شهری آنقدر سریع در حال پیشرفت است که امروزه محصولات کشاورزی تازه و حتی ماهی و شیلات تازه از آب گرفته شده، در برخی فروشگاه‌ها دیده می‌شوند.

کشاورزی عمودی یا طبقه‌ای نیز به دنبال بهره‌گیری از فضا به بهترین نحو است. به علاوه، کمپانی‌های مختلف به دنبال تبدیل پسماندهای غذایی به مواد قابل مصرف هستند تا زباله کمتری تولید شود و حتی می‌خواهند از یک مکان، چندین استفاده ببرند. مثلاً از کافی‌شاپ‌ها به خاطر فضای تاریک، به تولید قارچ بپردازند.

اگر چنین اتفاقاتی رخ دهد، چندین دهه دیگر، تمامی کودکان به تمام خوراکی‌هایی که لازم دارند، دسترسی خواهند داشت.

 

  1. پول کاغذی

۱۰ چیزی که کودکان متولد شده در سال ۲۰۱۸ تجربه نخواهند کرد - تکفارس 

استفاده از کارت‌های اعتباری سبب شده است تا دیگر پول کاغذی یا همان اسکناس را در دست افراد نبینیم. به علاوه اینکه انتقال پول از طریق اینترنت نیز به یک روش جاافتاده در میان افراد تبدیل شده است.

چندین دهه دیگر، حتی ممکن است راههای بیشتری برای انتقال وجه وجود داشته باشد و دیگر جابجایی پول نقد معنا و مفهوم خود را از دست بدهد.

در فرآیند حذف پول کاغذی، باید امنیت انتقال پول را افزایش دهیم. برای مثال، تکنولوژی Blockchain، اقدامات مناسبی را برای افزایش ضریب امنیت انتقال وجوه انجام داده است و با توجه به فعالیت‌های بلندپروازانه این شرکت، دانشمندان بسیار خوش بینند که جابجایی اسکناس به کمترین حد خود برسد.

 

  1. ناامنی دیجیتالی

۱۰ چیزی که کودکان متولد شده در سال ۲۰۱۸ تجربه نخواهند کرد - تکفارس 

در دنیای امروز، امنیت دیجیتالی یک نگرانی بزرگ است و با توجه به ارتباط انسانها در سطح جهانی از طریق اینترنت، هک شدن وسایل خانه نیز به یکی از موضوعات مهم و قابل بحث انسانها بدل شده است.

محققان نیز به دنبال این هستند تا همزمان با سرعت پیشرفت تکنولوژی، امنیت دیجیتالی را نیز به بالاترین میزان خود برسانند که بیومتریک‌ها نیز در این زمینه به آنها کمک می‌کنند.

متأسفانه سیستم رمزگذاری نرم‌افزارها هنوز به صورت سنتی است که روشی کاملاً شکننده و ناامن می‌باشد.

پیشرفت بسیار بالای کامپیوترها، قدرت و سرعت آنها را نیز افزایش داده است. که البته با رمزگذاری سریعی که اتفاق خواهد افتاد، می‌توان تضمین داد که کودکان، در آینده می‌توانند در دنیای سریع و البته بسیار امن، فعالیت خود را انجام دهند.

 

  1. کامپیوتر و یک صفحه نمایش

۱۰ چیزی که کودکان متولد شده در سال ۲۰۱۸ تجربه نخواهند کرد - تکفارس 

در حالی که بسیاری از مایکروسافت از یک مانیتور، کیبورد، ماوس و . . . ، برای کار با رایانه بهره می‌گیریم، کودکان نسل جدید ممکن است چیزی به غیر از صفحه نمایش را نبینند و تکنولوژی‌های VR و AR نیز که روزبه‌روز نیز در حال پیشرفت هستند، باعث خواهند شد تجربه‌ جدیدی از رایانه و کامپیوتر در ذهن کودکان باقی بماند.

شناسایی حرکات بدن، فرآیندهای زبانی و دیگر تکنولوژی‌ها، باعث می‌شوند تا ارتباطات زیاد و گسترده‌ای میان ما و دستگاه‌های مورد استفاده در زندگی رخ دهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید