آمار جنایات با هوش مصنوعی کم خواهد شد - تکفارس 
آمار جنایات با هوش مصنوعی کم خواهد شد - تکفارس 

آمار جنایات با هوش مصنوعی کم خواهد شد

سید محمد معلمی
۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - 20:45
آمار جنایات با هوش مصنوعی کم خواهد شد - تکفارس 

نگاهی به این خبر

سیستم هوش مصنوعی که فضانوردان را برای سفر به فضا آماده می‌کرد، حالا می‌تواند به نیروهای امنیتی کمک کند تا آمار جنایات را کاهش دهند.

 

هوش مصنوعی و کمک به انسان

آیا وجه تشابهی میان پلیس و ایستگاه فضایی بین‌المللی وجود دارد؟ شاید بتوان گفت که هوش مصنوعی در ساخت شرایط مشابه محیط اتمسفر زمین و صحنه‌های جرم، به کمک انسانها آمده است.

جالب است که سیستم‌های هوش مصنوعی اخیراً توانسته‌اند تا با بازسازی صحنه‌های جرم و جمع‌آوری داده‌ها، کار شناسایی مجرمان را برای نیروهای امنیتی ساده‌تر کنند.

تقریباً ۱۵ سال پیش بود که فضانوردان اروپایی در ایستگاه فضایی، روشی ابداع کردند که هوش مصنوعی می‌توانست به سؤالاتی در مورد چیستی و مکان اشیا پاسخ دهد.

اما این تکنولوژی در سالهای اخیر رشد زیادی داشته و به همین دلیل برنامه‌ریزی شده است تا در اواخر سال ۲۰۱۸، یک فضانورد به همراه سیستم هوش مصنوعی به فضا پرتاب شود.

آمار جنایات با هوش مصنوعی کم خواهد شد - تکفارس 

سیستم‌های هوش مصنوعی مانند کارآگاهان، دقیق آموزش می‌بینند

هوش مصنوعی باعث رغبت بیشتر فضانوردان و کارآگاهان شده است تا حقیقت را در جاهایی که برای انسان خطر دارد، کشف کند.

استفاده از این تکنولوژی با توجه به توانایی آن در پاسخ به سؤالات مهم و بنیادین پلیسها و نمایش نتایج، بیشتر شد.

این سیستم‌ها توانستند اطلاعات گرفته شده از طریق دوربین‌های مداربسته و دستگاه‌های امنیتی را دریافت کرده و نتیجه‌گیری نمایند.

یکی از کشورهایی که نیروهای آن از سیستم هوش مصنوعی استفاده می‌کند، بلژیک است. پلیس این کشور می‌خواهد با تولید نرم‌افزار و چند دستور ساده، اطلاعات موجود در رسانه‌های اجتماعی، پیامها و . . . را جمع‌آوری کرده و نتیجه‌گیری کند.

با توجه به گسترش استفاده از هوش مصنوعی در طی سالیان اخیر، باید گفت که بسیاری از مشاغل دچار تغییرات اساسی خواهند شد و شغل کارآگاهان نیز یکی از آنهاست.

چین و امارات نیز در استفاده از این تکنولوژی قدمهای خوبی برداشته‌اند به طوری که چین با هوش مصنوعی می‌خواهد افرادی که احتمال ارتکاب را دارند را شناسایی کند. به علاوه، امارات هم چندین افسر پلیس مبتنی بر هوش مصنوعی را به کار گرفته است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.