آمازون در میزان فروش تبلت در فصل تعطیلات، سامسونگ را پشت سر گذاشت - تکفارس 
آمازون در میزان فروش تبلت در فصل تعطیلات، سامسونگ را پشت سر گذاشت - تکفارس 

آمازون در میزان فروش تبلت در فصل تعطیلات، سامسونگ را پشت سر گذاشت

حمیدرضا مزدورانی
۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - 14:17
آمازون در میزان فروش تبلت در فصل تعطیلات، سامسونگ را پشت سر گذاشت - تکفارس 

نتایج میزان فروش تبلت در سه ماه‌ی آخر سال گذشته منتشر شده است. طبق گزارش IDC آمازون  توانسته است با استفاده از تخفیف‌هایی که در این مدت لحاظ کرده است، سامسونگ را در میزان فروش پشت سر بگذارد. این در حالیست که محصولات سری iPad همچنان در سال گذشته نیز محبوب‌ترین تبلت‌ها، در نزد خریداران بوده‌اند. اپل با حضور آیپد ۹٫۷ اینچی و دو مدل آیپد پرو، پرفروشترین برند تبلت در بازار بوده است. اما آمازون بیشترین رشد فروش را در بین پنج شرکت برتر داشته است.
آمازون در سه‌ماهه‌ی چهارم سال گذشته توانست با ارائه تخفیف‌های جذاب، جایگاه سامسونگ در رده‌ی دوم را از این شرکت بگیرد. تخفیفات ارائه شده بیشتر بر روی محصولات خانواده Fire بوده است. محصولاتی همچون ّFire HD 8  و Fire HD 10 و Kindle و Kindle Paperwhite که همگی در روز جمعه‌ی سیاه حداقل ۳۰ دلار کاهش قیمت را تجربه کردند.

سری Tab E و A سامسونگ در فصل گذشته عملکرد خوبی نداشتند و سامسونگ در جایگاه سوم قرار گرفت. هواوی نیز در رده‌ی چهارم پرفروشترین شرکت‌های سازنده تبلت قرار دارد. این شرکت قسمت بزرگی از این موفقیت را به سری Slate که قابلیت دریافت سیم‌کارت را دارند مدیون است. لنوو نیز با قرار گرفتن در قسمت پنجم لیست را تکمیل می‌کند. راهبرد این شرکت، ارائه محصولات با محدوده‌ی قیمتی پایین در بازار است.

به طور کل اپل با فروش ۴۳٫۸ میلیون تبلت و در دست گرفتن ۲۶٫۸ درصد از کل فروش سال گذشته، با اقتدار در صدر جدول قرار گرفته است. سامسونگ نیز با فروش ۲۴٫۹ میلیون تبلت در سال ۲۰۱۷ در مقام دوم قرار گرفته است.

بسیار جالب است که آمازون در فصل تعطیلات عملکرد بسیار بهتری را داشته است. قسمت زیادی از این موفقیت را می‌توان در تخفیفی که این شرکت در روزهای جمعه‌ی سیاه و دوشنبه‌ی مجازی ارائه کرد، جستجو کرد. اما سامسونگ در ماه‌های عادی سال عملکرد بهتری داشته است. در حالی که تقریبا نیمی از میزان فروش آمازون در سال گذشته مربوط به فصل تعطیلات بوده است، سامسونگ تنها ۲۸ درصد از میزان فروش خود، در سال گذشته را مدیون فصل تعطیلات است. آمازون با وجود اینکه هیچوقت آمار دقیق را ارائه نمی‌کند، اعلام کرد که دوشنبه‌ی مجازی سال گذشته، پرفروش‌ترین روز در تاریخ این شرکت بوده است.

سامسونگ در سال گذشته موفق به فروش ۲۴٫۹ میلیون دستگاه تبلت و کسب ۱۵٫۲ درصد از سهم بازار شد. این میزان رشد منفی را در مقایسه با سال ۲۰۱۶ برای این شرکت نشان می‌دهد. آمازون نیز با فروش ۱۶٫۷ میلیون تبلت و سهم ۱۰٫۲ درصدی از بازار، به عنوان تعقیب کننده‌ی سامسونگ در جایگاه سوم قرار گرفت. این میزان فروش حاکی از رشد ۳۸ درصدی، در مقایسه با سال گذشته برای آمازون است. هواوی و لنوو نیز هر کدام به ترتیب موفق به فروش ۱۲٫۵ و ۱۰٫۳ میلیون تبلت در سال گذشته شدند. شرکت‌های دیگر نیز ۳۳٫۸ درصد سهم باقی‌مانده بازار را به خود اختصاص دادند.

این روزها شایعاتی در مورد اینکه ممکن است گوگل تبلت‌هایی با سیستم عامل Chrome OS به بازار عرضه کند، منتشر می‌شوند. در صورت صحت این امر، رقابت برای گوگل در بازاری که کاهش قیمت اینگونه رقابت را به جلو می‌برد، سخت خواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید