درآمد زنان در اوبر، کمتر از مردان است - تکفارس 
درآمد زنان در اوبر، کمتر از مردان است - تکفارس 

درآمد زنان در اوبر، کمتر از مردان است

سید محمد معلمی
۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - 20:33
درآمد زنان در اوبر، کمتر از مردان است - تکفارس 

از بیش از ۱ میلیون راننده اوبر آمار گرفته شد که بر اساس این آمار، مردان در هر ساعت، حدود ۷ درصد از زنان بیشتر درآمد دارند.

با توجه به اینکه زنان راننده اوبر ساعات کمتری رانندگی می‌کنند، روزانه ۱٫۲۴ دلار و هفتگی ۱۳۰ دلار کمتر از مردان درآمد دارند.

تیم اقتصادی اوبر، دانشگاه شیکاگو و اسنتفورد این مطالعه را روی جمعیت آماری ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار نفری انجام دادند که ۲۷ درصد این افراد را، زنان تشکیل می‌دهند.

شرکت تاکسیرانی اوبر، به خاطر جنسیت، نژاد و . . ، میان کارکنان خود تفاوتی قائل نمی‌شود و معمولاً سعی می‌کند همه انتظارات رانندگان خود را برآورده کند ولی این آمار ارائه شده، نتایج را اینگونه نشان نداده است.

این تحقیق نشان داد که جنسیت، شرایط اقتصادی، نیازهای زندگی مردان و زنان، بر مقدار درآمد انسان تأثیرگذار است.

اما شرکت اوبر، برای رد این ادعاها، می‌گوید هیچ مدرکی دال بر اینکه در درآمد افراد تبعیض رخ داده است، وجود ندارد.

تیم تحقیقاتی می‌گوید، مردان به خاطر اینکه در مسیرهای طولانی‌تر رانندگی می‌کنند، مسیرهای با کرایه بیشتر را برمی‌گزینند و با سرعت بیشتری به شغل خود مشغول می‌شوند، درآمدشان از زنان بیشتر است.

این شرایط در اوبر، بر میزان درآمد مردان و زنان مؤثر است. بر این اساس، مردان در هر ساعت ۲۱٫۲۸ دلار حقوق دریافت می‌کنند. این را هم بگوییم که رانندگان زن که تجربه و سابقه کار دارند، درآمدشان کم نیست.

اوبر برای احترام گذاشتن به جایگاه زنان و مردان، سعی می‌کند تبعیضی در پرداخت حقوقها قائل نشود ولی این شرکت معتقد است بر اساس ساعت کاری، به افراد حقوق پرداخت می‌نماید.

مدیر امور اقتصادی و استاد دانشگاه شیکاگو بر این باور است که مردان که با سرعت بیشتری رانندگی می‌کنند و مسیرهای طولانی‌تر را طی می‌نمایند، درآمدشان بیشتر است و زنان به دلیل انجام کارهای خانه، تربیت فرزندان و . . . ، درآمد کمتری دارند ولی این شرکت همچنان سعی بر این دارد تا با تصمیمات کارآمد، این شکاف را از بین ببرد.

استاد دانشگاه استنفورد نیز می‌گوید اختلاف درآمد میان زنان و مردان حل نخواهد شد مگر اینکه در شرایط جامعه تفاوتی ایجاد شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.