با دامنه فرکانس بیشتر، وای‌فای در آینده پیشرفته‌تر می‌شود - تکفارس 
با دامنه فرکانس بیشتر، وای‌فای در آینده پیشرفته‌تر می‌شود - تکفارس 

با دامنه فرکانس بیشتر، وای‌فای در آینده پیشرفته‌تر می‌شود

سید محمد معلمی
۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - 21:05
با دامنه فرکانس بیشتر، وای‌فای در آینده پیشرفته‌تر می‌شود - تکفارس 

نگاهی به این خبر
وابستگی بسیاری از فعالیت‌های زندگی به اینترنت، سبب شده تا برای انجام این کارها، به پهنای باند وسیع‌تری نیاز باشد که بر اساس مطالعات اخیر، دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که دامنه فرکانس بیشتر، این خواست بشر را مرتفع خواهد کرد.

دامنه تکنولوژی‌های بیسیم
امروزه بسیاری از وسایل منازل قابلیت اتصال به گوشی را دارند که با این اوصاف، نیاز به پهنای باند، بیش از پیش احساس می‌شود.
محققانی از دانشگاه براون، دامنه فرکانس بسیار پیشرفته‌تری کشف کرده‌اند که در آینده کارایی آن برای زندگی انسان مشخص خواهد شد.
این نوع فرکانس در منطقه‌ای به کار می‌آید که بسامد و تراهرتز وجود داشته باشد. بر اساس گفته این محققان، گروه‌هایی نیز این آزمایش را انجام داده بودند ولی به نتایج خاصی دست نیافته بودند.
این تیم تحقیقاتی بر این باور است که فناوری تراهرتز برای ارتباطات بیسیم کارایی بسیاری دارد و برای سیم‌های فیبر نوری نیز مناسب است. این نکته را نیز یادآور شویم که دانشمندان در گذشته معتقد بودند که اختراع چنین لینک‌هایی شدنی نیست.
فرکانس روابط تراهرتز آنقدر زیاد است که ممکن است به ۹۵ گیگاهرتز نیز برسد که مشخصاً این بسامد، از امواج وای‌فای‌های معمولی بسیار سریع‌تر می‌باشد.

اینترنتی شدن ارتباط اشیاء با هم
در این برنامه تحقیقاتی، دانشمندان خطوط مرئی و نامرئی را نیز تولید کردند و سپس امواج سیگنالهای تراهرتز را به دریافت‌کننده ارسال نمودند.
برای آزمایش‌های مبتنی بر خطوط نامرئی و جهت منعکس کردن سیگنال، از اشیائی مانند زغال، در، فویل آهنی و . . . بهره بردند.
در یکی از مراحل این آزمایش، دانشمندان فرستنده و دریافت‌کننده را در جاهای دوری از هم قرار دادند که با این وجود نیز، امواج از فرستنده ارسال می‌شدند و بعد از برخورد با دیوار یا اشیاء گفته شده، به دریافت‌کننده می‌رسیدند.
انجام چنین آزمایشی و با نور نامرئی و چنین بسامد و وجود سیگنال تراهرتز، برای اولین بار به انجام رسید.
چنین نتایجی سبب گردید تا شبهات درباره کشف فرکانس جدید و امکان بهره‌گیری از آن از بین برود.

در پایان اشاره کنیم که مضرات آن برای سلامتی انسانها مشخص نشده است ولی چنین آزمایشی بیان کرد که امکان تولید فرکانس تازه‌ای وجود دارد.

بنابراین وجود فناوری پیشرفته‌ای مانند این کشف و با توجه به ناتوانی پهنای باند فعلی به برطرف کردن نیازهای بشر، بسیار ضروری بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید