عینک هوشمند اپل دارای نمایشگر سبک و کوچک - تکفارس 
عینک هوشمند اپل دارای نمایشگر سبک و کوچک - تکفارس 

عینک هوشمند اپل دارای نمایشگر سبک و کوچک

مهتاب جهاندار
۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - 00:53
عینک هوشمند اپل دارای نمایشگر سبک و کوچک - تکفارس 

اینکه شرکت اپل مشغول توسعه سخت‌افزار واقعیت افزوده در مقر اصلی کوپرتینویی خود می‌باشد، یک رمز و راز نیست و بسیاری از آن آگاه هستند. پیشتر تیم کوک مدیرعامل کمپانی به علاقه اپل برای فعالیت در زمینه واقعیت افزوده اشاره کرده است و تاکنون نیز گزارش‌های متعددی پیرامون این مسئله به بیرون درز کرده است.

تیم کوک اخیرا بیان داشت که اپل می‌خواهد در آینده عینک هوشمند واقعیت افزوده یا هدستی در این زمینه معرفی کرده و عرضه دارد. از این رو جای تعجبی نیست بزودی چنین محصولی را از برند کوپرتینویی شاهد باشیم زیرا می‌توان انتظارات بسیاری درباره آن داشت. تیم کوک بیان داشت در حال حاضر فناوری یا دستگاهی وجود نداشته تا به خوبی بتواند واقعیت افزوده را در اختیار افراد و مخاطب قرار دهد. از این رو اپل می‌خواهد دست به کار شده و به عنوان یک شرکت بزرگ فناوری قدم بزرگی بردارد. شرکت تصمیم داشته بازنگری درباره این عرصه داشته باشد تا تنها با موانع مقابله‌ای کند بلکه به خوبی هدف را برای خود ممکن سازد.

به تازگی پتنت یا همان اختراعی از اپل در مرکز ثبت علائم تجاری ایالات متحده به ثبت رسیده که به چنین محصولی از کوپرتینویی‌ها اشاره دارد. این یعنی بزودی می‌توان شاهد اولین عینک هوشمند واقعیت افزوده شرکت کوپرتینویی بود. پیشتر نیز گزارش‌هایی در این رابطه منتشر شد و حال شاهد به واقعیت تبدیل شدن آن هستیم و کوپرتینویی‌ها بزودی می‌خواهند این موضوع را به حقیقت تبدیل کنند.

تاکنون اپل در زمینه عینک هوشمند واقعیت افزوده پتنت‌های مختلفی به ثبت رسانده و نخستین بار نیست که چنین پتنتی را به ثبت می‌رساند. اپل یک شرکت بزرگ فناوری بوده و هر سال محصولات جدید و نوآورانه‌ای را معرفی می‌کند تا موجب جلب توجه طرفداران شده و از فروش بالایی بهره ببرد. در حالی که پتنت اطلاعات دقیق و نام دستگاه را فاش نمی‌کند، اپل در خلاصه توضیحات خود می‌نویسد که اگر دستگاه صفحه‌نمایش بزرگ و وزن بالا داشته باشد، خسته کننده است. اپل سنسورهای مختلفی را در عینک هوشمندش تعبیه کرده تا تجربه کاربری راحتی فراهم آورد و در مقایسه با سایر دستگاه‌ها وزن کمتر و ابعاد کوچک‌تری داشته باشد. هدف اپل از به کارگیری این نوع عینک به عنوان یک لنز آینه‌ای بوده که موجب ترکیب آینه و لنزها به شکل منحنی می‌شود و سیستم انعکاس واحدی مجهز است.

عینک هوشمند اپل دارای نمایشگر سبک و کوچک - تکفارس 

با استفاده از این روش اپل می‌تواند لنز موجود در عینک هوشمند خود را برای هدست‌های VR آینده به ارمغان آورد. تا بتوان تصاویر را به سادگی بزرگنمایی کرد و با کیفیت مطلوبی مشاهده نمود. این امر حتی کاهش وزنی در پیش داشته و از ابعاد دستگاه خواهد کاست بنابراین چه بهتر است طرح موردنظر به کار گرفته شود. همانطور که بیشتر پتنت‌ها یک ایده اولیه هستند و مشخص نیستند چه زمانی نهایی می‌شوند، باید پتنت اپل را نیز چنین پتنتی به شمار آورد که آینده مشخصی توسط شرکت کوپرتینویی برای آن در نظر گرفته نشده است.

شاید اپل بخواهد ویژگی‌های موجود در پتنت عینک هوشمندش را برای هدست‌های واقعیت مجازی آینده در نظر گیرد. عینک هوشمند، ساعت هوشمند و هدفون بی‌سیم از جمله عملکرد بزرگ اپل در طول چند سال گذشته می‌باشد. تولیدات عمدتا نوآورانه محسوب می‌شوند و می‌توانند رضایت مخاطب را به خود جلب کنند. در این میان شرکت کوپرتینویی نیز سعی داشته پتنت‌هایی را برای محصولات آینده خود به ثبت برساند. با تمام این تفاسیر باید بیان داشت که اپل در آینده نزدیک عینک هوشمند واقعیت افزوده خود را معرفی خواهد کرد تا به شایعات همیشگی پایان داده و جزئیات دقیق را آشکار سازد.

پتنت شاید اطلاعات لازم را ارائه ندهد اما به طور کلی می‌توان انتظارات بسیاری از محصول هوشمند شرکت کوپرتینویی داشت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.