بنچمارک اسنپدراگون ۸۴۵ منتشر شد - تکفارس 
بنچمارک اسنپدراگون ۸۴۵ منتشر شد - تکفارس 

بنچمارک اسنپدراگون ۸۴۵ منتشر شد

مهتاب جهاندار
۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - 01:38
بنچمارک اسنپدراگون ۸۴۵ منتشر شد - تکفارس 

پیش از آن که شاهد عرضه گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار با پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ باشیم، کمپانی کوالکام نتیجه عملکرد این چیپ پرقدرت رده بالا را آشکار کرده تا اطمینان بسیاری به افراد داده و آنها را از عملکرد اسنپدراگون ۸۴۵ راضی نگهدارد.

تراشه پرچم‌دار جدید کوالکام هشت هسته‌ای بوده و از چهار هسته Cortex-A75 و A55 تشکیل می‌شود. این اولین پردازنده‌ای بوده که از DynamIQ پشتیبانی می‌کند تا کنترل ولتاژ/فرکانسی برای عملکرد دقیق و باثبات داشته باشد.

پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ یک چیپ قدرتمند از کمپانی کوالکام است که برنامه‌ریزی شده روی تلفن‌های هوشمند رده بالا جای گیرد. بالاترین فرکانس پردازنده به ۲٫۸ گیگاهرتز می‌رسد که در مقایسه با مدل پیشین با سقف فرکانس ۲٫۴۷ گیگاهرتزی اختلاف بسیاری دارد. این نشان می‌دهد اسنپدراگون ۸۴۵ در مقایسه با اسنپدراگون ۸۳۵ یک مدل ارتقایافته و قابل توجه محسوب می‌شود. البته اختلاف بین هر نسل پردازنده جای تعجبی نداشته و باید انتظارات بسیاری داشته باشیم.

بنابراین سرعت فرکانس اسنپدراگون ۸۴۵ در مقایسه با نسل پیشین اختلاف بالایی نشان می‌دهد و باید آن را یک پردازنده بزرگ دانست. همچنین اسنپدراگون ۸۴۵ تحت فرآیند ۱۰ نانومتری توسعه یافته که موجب افزایش عملکردی در مقایسه با اسنپدراگون ۸۳۵ می‌شود. اسنپدراگون ۸۴۵ یک چیپ بسیار قدرتمند و پرچم‌دار بوده از این رو جای تعجبی نداشته آن را یک چیپ پرتوان دانست.

براساس بنچمارک AnandTech در هر دو تست چند هسته‌ای و تک هسته‌ای می‌توان عملکرد بالایی را مشاهده کرد. براساس بنچمارک GFXBench تراشه گرافیکی Adreno 630 نیز در نوع خود بی‌نظیر بوده و می‌تواند عملکرد پردازشی بالایی داشته باشد. براساس آزمایش‌های مختلف صورت گرفته، تراشه جدید در مقایسه با نسخه پیشین چند برابر قدرتمندتر است.

در حال حاضر اسنپدراگون ۸۳۵ سریعترین پردازنده برای گوشی‌های هوشمند اندرویدی بوده و رقبا جدی هم دارد اما بعید به نظر می‌رسد اگزینوس ۹۸۱۰ سامسونگ عملکرد کمتری داشته باشد. در سال ۲۰۱۸ عمده پرچم‌داران به این چیپ هشت هسته‌ای کوالکام مجهز می‌شوند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.