خودروهای بدون راننده شبیه انسان رانندگی خواهند کرد - تکفارس 
خودروهای بدون راننده شبیه انسان رانندگی خواهند کرد - تکفارس 

خودروهای بدون راننده شبیه انسان رانندگی خواهند کرد

سید محمد معلمی
۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - 21:32
خودروهای بدون راننده شبیه انسان رانندگی خواهند کرد - تکفارس 

نگاهی به این خبر

محققان همواره به دنبال شبیه‌سازی رانندگی خودروهای بدون راننده، به شیوه رانندگی انسانها بوده‌اند و به تازگی در انگلستان این کار را قصد دارند انجام دهند.

 

رانندگی اتوماتیک

محققان دانشگاه لیدز، بر اساس برنامه‌ای ۳۰ ماهه قصد دارند سخت‌ترین پروژه رانندگی را اجرا کنند که طی آن، خودروهای بودن راننده مانند انسان رانندگی خواهند کرد.

این پروژه (HumanDrive) یا رانندگی انسانی نام دارد.

هدف از همکاری این گروه که شرکت نیسان نیز در آن مشارکت دارد این است تا خودروهای بدون راننده بتوانند همچون انسانها در زمانهای حساس، اقدامات لازم را انجام دهند.

ناتاشا مرآت، از ناظران این پروژه که از اداره حمل‌ونقل لیدز است، می‌گوید:(( این پروژه شرایط واقعی را شبیه‌سازی می‌کند و ما را امیدوار می‌سازد تا در آینده‌ای نزدیک، اینگونه خودروها را در خیابانها ببینیم)).

او در کنفرانس خبری اعلام کرد:(( در این پروژه، شرایط رانندگی واقعی را برای ماشین‌ها پدید می‌آوریم. هدف ما از این کار این است که ببینیم انسانها از خودروهای اتوماتیک چه انتظاراتی دارند)).

 

رؤیای رانندگی بدون راننده

در سال ۲۰۱۹، مرحله آزمایشی این پروژه انجام خواهد شد که مسافت آن ۳۲۰ کیلومتر می‌باشد.

ممکن است پروژه‌های رانندگی با خودروهای بدون راننده که امروزه روبه‌رشد هستند، برنامه رانندگی بشریت را تغییر دهند.

چنین تکنولوژی‌هایی هر روز سخت‌تر ولی پیشرفته‌تر می‌شوند.

هم‌اکنون در خیابان‌های شهرهای مختلف دنیا، چنین ماشین‌هایی به شکل مینی‌ون و . . . آزمایش می‌شوند.

با توجه به اینکه استفاده از این نوع خودروها رو به افزایش است، احتمال به نتیجه رسیدن چنین پروژه‌هایی بیشتر است چون انسانها به سوی استفاده از این خودروها رغبت نشان داده‌اند.

مارک وست‌وود، مدیر تکنولوژی سیستم حمل‌ونقل می‌گوید:(( پروژه‌ای که در حال انجام است، حتماً تجربه رانندگی با خودروهای بدون راننده را برای انسانها بهتر خواهد کرد ولی نباید فراموش کنیم که این مسیر، ابتدای راه خود را طی می‌کند و یکی از ملزومات این است که به هوش مصنوعی بیاموزیم چگونه رانندگی کند)).

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.