خدمات امنیتی DuckDuckGo عرضه شد - تکفارس 
خدمات امنیتی DuckDuckGo عرضه شد - تکفارس 

خدمات امنیتی DuckDuckGo عرضه شد

سید محمد معلمی
۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - 21:02
خدمات امنیتی DuckDuckGo عرضه شد - تکفارس 

DuckDuckGo، که جایگزینی برای گوگل به حساب می‌آید، با ابزارهای جدیدی که توانایی محافظت از حریم شخصی کاربران در خارج از قسمت جستجو را دارد، عرضه شد.

موتور جستجوی DuckDuckGo، امروزه توانایی جستجو در ۱۶ میلیارد گزینه را دارد.

مدیرعامل این موتور جستجو، آقای گابریل وینبرگ، در پستی اعلام کرده است که ورژن آپدیت شده افزونه این مرورگر برای فایرفاکس، سافاری، کروم و نرم‌افزارهای اندروید و iOS عرضه شده است.

یکی از ویژگیهای مهمی که این موتور جستجو ارائه کرده که این است که از فاش شدن اطلاعات شخصی کاربران برای شبکه‌هایی نظیر گوگل و فیسبوک، جلوگیری می‌کند.

آقای گابریل وینبرگ می‌گوید:(( گوگل از حدود ۷۶ درصد و فیسبوک از حدود ۲۴ درصد وب‌سایت‌ها، اطلاعات شخصی کاربران را جمع‌آوری می‌کنند)).

او ادامه می‌دهد:(( سرویس محافظت از حریم کاربران که ما به کار گرفته‌ایم، تمامی شبکه‌های اطلاعاتی مخفی را مسدود می‌کند و کاربر می‌تواند بفهمد چه کسی در حال نظارت بر سرچ کردن اوست)).

هنگام باز کردن یک وب‌سایت، DuckDuckGo بر اساس حریم شخصی، درجه امنیتی را از A تا F رتبه‌بندی می‌کند و به کاربر این اطمینان را می‌دهد که او به نسخه HTTPS سایت متصل است یا خیر؟

DuckDuckGo همچنین، با وب‌سایت TOSDR که مربوط به شرایط استفاده‌ای می‌شود که توسط کاربران خوانده نشده، همکاری کرده و خلاصه‌ای از این موارد را به آنها گزارش می‌دهد. به علاوه، این موتور جستجو می‌خواهد اقدامات امنیتی مربوط به دیگر مرورگرها و نرم‌افزارهایشان و همچنین افزونه‌ها را نیز ارتقا دهد.

ادعا و برنامه DuckDuckGo برای مقابله با ضبط مخفیانه اطلاعات کاربران، ممکن است کمی عجیب به نظر برسد زیرا برخی معتقدند خودِ کاربران به زودی این اطلاعات را کسب می‌کنند و شرکت‌هایی که از فروش این اطلاعات کسب درآمد می‌نمایند، معرفی خواهند شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.