ال جی و معرفی نسخه جدید V30 در MWC 2018 - تکفارس 
ال جی و معرفی نسخه جدید V30 در MWC 2018 - تکفارس 

ال جی و معرفی نسخه جدید V30 در MWC 2018

مهتاب جهاندار
۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - 22:04
ال جی و معرفی نسخه جدید V30 در MWC 2018 - تکفارس 

شرکت ال‌جی یکی از برندهای بزرگ صنعت تلفن‌هوشمند بوده که تاکنون توانسته با تولید اسمارت‌فون‌های باکیفیت نامی بزرگ از خود برجای بگذارد. در این بین به نظر می‌رسد کمپانی کره‌ای در تلاش است تا بزودی اسمارت‌فون پرچم‌دار جدیدی با هوش مصنوعی که امروزه در بیشتر اسمارت‌فون‌های مطرح قابل توجه است، مشاهده کنیم. V30 به عنوان V30a شناخته شده و از هوش مصنوعی Vision AI ال‌جی برخوردار است تا دست کمی از رقبا همیشگی چون سامسونگ و هوآوی نداشته باشد. در حالی که انتظار می‌رفت G7 را طی رویداد MWC شاهد باشیم اما به نظر می‌رسد کره‌ای‌ها برنامه‌ای برای معرفی آن نداشته و این اشتباه است که شاهد رونمایی دیوایس موردبحث در کنگره موبایل بارسلون باشیم. کنگره‌ای که بهترین‌ها در آن حضور داشته و ال‌جی نیز یکی از این دست شرکت‌ها به شمار می‌رود.

Vision AI نام هوش مصنوعی ال‌جی بوده و از این رو باید آن را روی گوشی‌هوشمند شرکت کره‌ای شاهد بود. V30a  اولین اسمارت‌فون ال‌جی بوده و جای تعجبی نداشته آن را دیوایس برجسته کره‌ای دانست که می‌تواند رضایت مخاطبان محصولات کمپانی را برآورده سازد. کاربران با هوش مصنوعی Vision AI  ال‌جی می‌توانند به تجزیه و تحلیل اشیا پیرامون خود بپردازند. همچنین در بخش دوربین به کمک این هوش می‌توان از میان هشت نوع حالت عکاسی پرتره، غذا، حیوان خانگی، چشم انداز، شهر، گل، طلوع و غروب آفتاب، بهترین را انتخاب کرده تا تصویر زیبایی به ثبت برسانید. همچنین باید در این شرایط‌ها به تکنولوژی، زاویه دید، رنگ، نور پس زمینه، سطح اشباع و بازتاب نیز توجهی شود تا تصویربرداری بی‌نقصی رقم خورد. پس از تجزیه و تحلیل، Vision AI از میان ۱۰۰ میلیون عکس و بیش از ۱۰۰۰ دسته، موارد منحصربفردی را تجزیه و تحلیل کرده و در نتیجه بهترین را ارائه می‌دهد.

ال جی و معرفی نسخه جدید V30 در MWC 2018 - تکفارس 

یکی دیگر از قابلیت‌های هوش مصنوعی ال‌جی Vision AI ، قابلیت پشتیبانی از دستورات صوتی همانند دیگر دستیارهای مجازی بوده که در این بین شرکت کره‌ای طی همکاری با گوگل لیست دستور صوتی ۳۲ نفر مختلف را مورد تست قرار داده تا از عملکرد دقیق هوش مصنوعی اطمینان کاملی بدست آورد. همچنین این هوش می‌تواند به اسکن کردن کد QR بپردازد که عمدتا تنها با برنامه‌های منحصربفرد و خاصی می‌توان آن را انجام داد. قابلیت تصویربرداری پانوراما یا برخی دیگر، به شکل غنی و جذابی صورت می‌گیرد تا تجربه کاربری کاملی را به مخاطب خود ارائه دهد.

یکی دیگر از قابلیت‌های این هوش مصنوعی اندازه گیری نور محیط پیرامون بوده و براساس آن نورپردازی کافی فراهم می‌آید تا بتوان تصویربرداری دقیق و بی‌نقصی داشت. در حقیقت بخش بزرگی از قابلیت AI نخست ال‌جی به دوربین خلاصه شده و تجربه هوشمندانه‌ای به ارمغان خواهد آورد. Ha Jeung-uk یکی از مدیران ال‌جی اظهار داشت:

ال‌جی آینده را تنها در AI خلاصه نمی‌کند و سرعت پردازش و نوع سخت‌افزار نیز از اهمیت بالایی برای آنها برخوردار است.

به هر حال برای کسب جزئیات بیشتر باید تا اوایل سال ۲۰۱۸ منتظر ماند و نمی‌توان به شایعات پرداخت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید