وزن ایده‌آل برای گوشی چقدر است؟ - تکفارس 
وزن ایده‌آل برای گوشی چقدر است؟ - تکفارس 

وزن ایده‌آل برای گوشی چقدر است؟

محراب کرامتی
۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - 19:53
وزن ایده‌آل برای گوشی چقدر است؟ - تکفارس 

این سوالی است که برای برخی بی ارزش و برای برخی بسیار مهم باشد. در خرید گوشی ایده‌آل هر فرد فاکتور هایی مهم تر از بقیه هستند. وزن گوشی ممکن است در ابتدا اهمیّتی نداشته باشد اما در بلند مدت تاثیر خود را نشان می‌دهد.

همانطور که مشخصات فنی گوشی مهم است مشخصات فیزیکی آن هم اهمیت خود را دارد. شکل ظاهری، جنس، لبه ها و وزن آن از فاکتور های مهم در خرید یک گوشی به شمار می‌روند. زیرا بر عملکرد گوشی و تجربه کاربر از آن ها نیز تاثیر می‌گذارند. مخصوصا اگر بخواهید بصورت تک دست از آن ها استفاده کنید.

تایپ کردن یکی از بزرگ ترین مشکلات وابسته به وزن است. کیبورد در پایین صفحه نمایش است و شما باید بتوانید از چپ تا راست صفحه را به راحتی در دست خود داشته باشید. این یعنی شما فقط پایین گوشی را در دست خود می گیرید که روشی امن برای گرفتن آن نیست.

تعداد زیادی گوشی وجود دارند که وزنشان ۲۰۰ گرم است. گوشی هایی مانند آیفون ۸ plus، Note 8، Xperia XZ premium از این دسته اند. این گوشی ها مشخصات فنی قدرتمندی دارند و افراد زیادی فکر نمی کنند که آن ها سنگین باشند.

وزن ایده‌آل برای گوشی چقدر است؟ - تکفارس  وزن ایده‌آل برای گوشی چقدر است؟ - تکفارس وزن ایده‌آل برای گوشی چقدر است؟ - تکفارس 

گوشی های ۱۷۰ گرمی مناسب تر هستند. گوشی هایی از قبیل S8+، آیفون X، Pixel 2 XL، OnePlus 5T، شیاؤمی Mi A1 و … . آن ها اندازه کوچکتری دارند و در دست بهتر جای می‌گیرند.

وزن ایده‌آل برای گوشی چقدر است؟ - تکفارس وزن ایده‌آل برای گوشی چقدر است؟ - تکفارس  وزن ایده‌آل برای گوشی چقدر است؟ - تکفارس  وزن ایده‌آل برای گوشی چقدر است؟ - تکفارس 

مشکل گوشی های بزرگ این است که آن ها خم شدنی اند. اگر ساختار داخلی آن ها از فلزات محکم نباشد آن ها خم می‌شوند. این فلزات وزن گوشی ها را افزایش می‌دهند. گوشی های ۱۴۰ گرمی جزؤ سبک ترین ها هستند. به عنوان مثال Pixel 2، آیفون ۸، Moto Z2 Force، هواؤی P10 و … . این ها از کوچک ترین پرچم داران موجود هستند.

وزن ایده‌آل برای گوشی چقدر است؟ - تکفارس  وزن ایده‌آل برای گوشی چقدر است؟ - تکفارس  وزن ایده‌آل برای گوشی چقدر است؟ - تکفارس  وزن ایده‌آل برای گوشی چقدر است؟ - تکفارس 

در کل باید گفت که گوشی ها رو به سنگین شدن اند. اکنون دیگر گوشی پرچم داری تولید نمی‌شود که وزن آن زیر ۱۳۰ گرم باشد. این در حالی است که چند سال پیش پرچم داران وزن ۱۱۰ گرمی نیز داشتند.

به نظر شما وزن چه میزان اهمیّتی در خرید گوشی دارد؟

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.