Doogee V جدیدترین گوشی شبیه به iPhone X - تکفارس 
Doogee V جدیدترین گوشی شبیه به iPhone X - تکفارس 

Doogee V جدیدترین گوشی شبیه به iPhone X

حمیدرضا مزدورانی
۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - 10:27
Doogee V جدیدترین گوشی شبیه به iPhone X - تکفارس 

متاسفم که به همه‌ی شما خوانندگان این را می‌گویم. امسال سال شکاف است!. گوشی‌های مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید با شکاف دارای سنسور تشخیص چهره، همانند شکافی که در آیفون ایکس وجود دارد در حال ورود به بازار هستند. یکی از این گوشی‌ها Doogee V است که توسط شرکت چینی تولیدکننده‌ی گوشی هوشمند Doogee به بازار عرضه خواهد شد.
این گوشی از نظر ظاهری شباهت بسیار زیادی به آیفون ایکس دارد. در بالای صفحه‌نمایش شکافی همانند شکاف موجود در آیفون ایکس دیده می‌شود. حاشیه بین صفحه‌نمایش و قسمت پایین دستگاه نزدیک به صفر است. دوربین‌های اصلی نیز به صورت عمودی قرار گرفته‌اند. (اگرچه این لنزها به جای قرارگیری در گوشه‌ی دستگاه، در وسط این گوشی قرار گرفته‌اند.) همچنین سنسور تشخیص اثرانگشت نیز همانند آیفون ایکس در پشت دستگاه دیده نمی‌شود.

یکی از نکات برجسته در این مورد این است که این گوشی به سنسور اثرانگشت تعبیه شده در صفحه‌نمایش تجهیز شده است. اولین تلفن هوشمند با فناوری اسکن اثرانگشت درون صفحه‌نمایش، چند هفته قبل معرفی شد. اما این تکنولوژی که توسط شرکت سیناپتیکس (Synaptics) توسعه یافته است در دسترس تمامی شرکت‌ها قرار دارد. بنابراین در زمانی کوتاه شاهد دستگاه‌هایی، دارای این سنسور خواهیم بود. شرکت دوجی هنوز اعلام نکرده است که از این سنسور استفاده خواهد کرد اما به نظر می‌رسد از همین محصول در Doogee V استفاده گردد. البته نمی‌توان به این سنسور به چشم یک محصول امنیتی کاملا دقیق، نگاه کرد.

استفاده از یک سنسور اثر انگشت، نشان می‌دهد که دوجی فناوری که قابل مقایسه با Face ID باشد، در اختیار ندارد. همچنین به این معناست که شکاف موجود در بالای صفحه‌نمایش غیر ضروری است. اگرچه اندازه این شکاف تقریبا معادل ابعاد شکاف آیفون ایکس است، اما سنسورها و قطعات موجود در آن به اندازه‌ی آیفون ایکس نیست. در این شکاف بلندگوی مکالمه، یک دوربین جلو و یک حسگر نور قرار دارد. Doogee V درگاه USB-C و جک هدفون را نیز در خود جای داده است.

قیمت و زمان عرضه‌ی این دستگاه هنوز تایید نشده است. همچنین اطلاعاتی در مورد مشخصات این گوشی نیز ارائه نشده است. تنها چیزی که فعلا در دسترس قرار دارد تصویری است که ایوان بلاس (Evan Blass) در وبلاگ اینترنتی خود VentureBeat منتشر کرده است. وی در گفته است که این گوشی صفحه‌نمایش ۶٫۲ اینچی خواهد داشت. تصویری که وی منتشر کرد (در بالای مطلب) با تیزری که دوجی امروز برای معرفی یه گجت جدید منتشر کرد (پایین مطلب) تطابق دارد. پس اطلاعاتی که وی منتشر کرده است احتمالا درست و دقیق هستند.
دوجی در نظر دارد که که در تاریخ ۲۷ فوریه اطلاعات جدیدی از مدل V منتشر کند.

در نظر داشته باشید که هرچقدر این گوشی‌ها در طراحی شبیه به آیفون ایکس به نظر برسند، از نظر کیفیت تفاوت بسیار زیادی با ایفون ایکس خواهند داشت. مدل‌های قبلی این شرکت عملکرد ضعیف‌تری از اطلاعات منتشر شده قبلی آن‌ها دارند. همچنین قیمت بسیار پایین این گوشی‌ها باعث استفاده از قطعات ارزان‌قیمت می‌شود که کمبودهای زیادی را به وجود می‌آورد.
نظر شما در مورد محصولاتی که به تقلید آیفون ایکس تولید می‌شوند چیست؟. به نظر شما این محصولات می‌توانند با قیمت بسیار پایین‌تر تجربه‌ای شبیه به استفاده از آیفون ایکس را برای کاربران رقم بزنند؟. دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.