تولید باتری خودروهای برقی با تصفیه آب - تکفارس 
تولید باتری خودروهای برقی با تصفیه آب - تکفارس 

تولید باتری خودروهای برقی با تصفیه آب

سید محمد معلمی
۶ اسفند ۱۳۹۶ - 19:20
تولید باتری خودروهای برقی با تصفیه آب - تکفارس 

اگر انسانها بخواهند از خودروهای برقی استفاده کنند، باید باتری‌های لیتیومی زیادی در اختیار داشته باشند که فراهم نمودن همین شیء، می‌تواند کمی مشکل‌ساز باشد.

البته راهکارهای زیادی برای این مسئله وجود دارد. برای مثال تبدیل کردن اقیانوس‌ها به معادن سازگار با محیط‌زیست.

دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که تکنیک نمک‌زدایی که با سازه‌های طبیعی فلزی و یا شبیه به اسفنج و قطب‌های نانومتر برای دریافت یون‌های لیتیوم و تصفیه آب انجام می‌شود، می‌تواند روشی قابل استفاده باشد.

این شیوه باعث می‌شود یون‌های لیتیوم، دریافت شده و آب آشامیدنی در اختیار افراد قرار گیرد.

این کار که اصلاً چیز جدیدی نیست، می‌تواند به حفظ محیط‌زیست کمک زیادی کند و بصرفه‌تر نیز می‌باشد زیرا نیازی به استفاده از مواد شیمیایی مضر نیست به طوری که می‌توان از آب مواد معدنی مورد نیاز را دریافت کرده و شرکت‌های تولیدکننده باتری فیلترهای لازم را به کار برده تا بیشترین بهره را از آب ببرند و زمانی که آلودگی در آن به وجود آمد، امکان تصفیه دوباره آب در میدان‌های گازی نیز وجود دارد.

این شیوه برای اینکه به طور جدی مورد استفاده قرار گیرد، نیازمند کسب آگاهی و مطالعه بیشتری است ولی اگر روش نمک‌زدایی انجام شود، در دنیا، مقادیر لیتیوم بسیار زیادی برای استفاده در خودروهای برقی، باتری گوشیها و . . . وجود خواهد داشت.

همچنین، باعث می‌شود تأثیرات مخرب زیست‌محیطی وسایل اشاره شده کاهش یابد.

البته برخی نیز معتقدند که استخراج لیتیوم از معادن، می‌تواند از سازگاری خودروهای برقی با محیط‌زیست بکاهد ولی به هر حال، چنین فرآیندی امکان رانندگی بدون دنده‌کشی را به وجود خواهد آورد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید