پوست الکترونیکی که ضربان شما را نشان می‌دهد - تکفارس 
پوست الکترونیکی که ضربان شما را نشان می‌دهد - تکفارس 

پوست الکترونیکی که ضربان شما را نشان می‌دهد

محراب کرامتی
۶ اسفند ۱۳۹۶ - 20:01
پوست الکترونیکی که ضربان شما را نشان می‌دهد - تکفارس 

پوست های الکترونیکی در آینده نه تنها قادر به ارزیابی میزان سلامت افراد، بلکه نشان دادن آن ها به خودشان خواهد بود. محققان دانشگاه توکیو پوستی الکترونیکی ساخته اند که می‌تواند علائم حیاتی افراد مانند ضربان را اندازه گیری کند و آن ها را روی خود پوست به نمایش بگذارد. ساخت این تکنولوژی با استفاده از نانو الکترودها، سیم های انعطاف پذیر و میکرو LED ها امکان پذیر شد. با بکار بردن این تکنولوژی دیگران به راحتی می توانند ببینند که آیا شما نیاز به کمک دارید یا خیر. آن ها به راحتی میفهمند که چه مشکلی برای شما پیش آمده است. این سنسور ها می توانند به اسمارت فون ها متصل شده و اطلاعات را به بیمارستان ها یا افراد دیگر بفرستند.پوست الکترونیکی که ضربان شما را نشان می‌دهد - تکفارس 

صفحه نمایش های انعطاف پذیردر گذشته هم وجود داشته اند اما کارایی آن ها ضعیف بوده است و پس از تماس با هوا کارایی خود را از دست می‌دادند. در اینجا خود سنسور یک هفته در سخت ترین شرایط حرکتی و دمایی دوام می آورد. در این تکنولوژی از موادی استفاده شما که قیمت آن را پایین می آورد و آن را به  صرفه می‌کند.

پوست الکترونیکی که ضربان شما را نشان می‌دهد - تکفارس 

این پوست های الکترونیکی فعلا زیر آزمایش های بیشتر به سر می‌برند اما Dai Nippon Printing قصد دارد که آن ها را تا ۳ سال آینده به تولید انبوه برساند. اما فعلا آن ها به دنبال بهبود آن هستند و دنبال راهی اند که بشود آن را بر روی سطوح بزرگتری بکار برد. این تکنولوژی برای افرادی که مشکلات سلامت دارند کاربرد فراوانی خواهد داشت. زیرا به جای استفاده از دستگاه های کنونی که دشواری های فراوانی دارند، آن ها می توانند اطلاعات مربوط به وضعیت سلامت خود را به راحتی به دیگران اعلام کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید