اولین تراشه اینترنت ۵G هواوی برای گوشی های هوشمند معرفی شد - تکفارس 
اولین تراشه اینترنت ۵G هواوی برای گوشی های هوشمند معرفی شد - تکفارس 

اولین تراشه اینترنت ۵G هواوی برای گوشی های هوشمند معرفی شد

پویان ایزدی
۷ اسفند ۱۳۹۶ - 13:56
تراشه اینترنت 5G هواوی

اولین تراشه‌اینترنت ۵G هواوی برای گوشی‌های موبایل هوشمند در نمایشگاه MWC 2018 معرفی شد. این تراشه به گوشی‌های هوشمند جدید اجازه می‌دهد تا بتوانند به اینترنت ۵G متصل شوند.

شرکت چینی هواوی ادعا می‌کند که تراشه هواوی بالونگ ۵G01 اولین چیپستی است که استاندارد ۳GPP را برای شبکه‌های ۵G پشتیبانی می‌کند، این تراشه می‌توان تا سرعت ۲٫۳ گیگابیت بر ثانیه دانلود را برای گوشی‌های هوشمند به ارمغان آورد. سایز تراشه‌ای که هواوی معرفی کرده کمی بزرگ است و احتمالا در ابتدا بیشتر به‌جای استفاده در گوشی‌های هوشمند، به هات اسپات ها راه پیدا کند. مدیر عامل هواوی ریچارد یو اعلام کرد که این شرکت ۶۰۰ میلیون دلار برای دستیابی به تکنولوژی‌های شبکه سرمایه‌گذاری کرده و این سرمایه‌گذاری شامل ماشین‌های خودران، خانه‌های هوشمند و سایر تجهیزات الکترونیکی خواهد شد.

هواوی همچنین در حال ساخت ابزار شبکه نیز هست و مدعی شده که اولین شرکتی خواهد بود که اینترنت ۵G را به دستگاه‌های هوشمند ارائه می‌کند.

ساخت این تراشه توسط هواوی می‌تواند رقابت را با کوالکام و اینتل افزایش دهد. کوالکام نیز تراشه اسنپدراگون ایکس ۲۴ خود را اوایل ماه فوریه معرفی کرد که این تراشه نیز می‌تواند دستیابی به اینترنت ۵G را آسان‌تر کند. هرچند که این دستگاه با شرکت‌های ارتباطی مختلف نیز سازگار بوده و مودم X50 رابط آن محصولات موردنظر نصب خواهد شد.

سال گذشته میلادی اینتل نیز مودم ۵G خود را برای اتصال به ماشین‌ها و پهباد ها رونمایی کرد و از طرفی هفته گذشته اعلام شد که این مودم‌ها بر روی نسل جدید لپتاپ شرکت‌های مایکروسافت، دل، اچ پی و لنوو در سال ۲۰۱۹ نصب و راه‌اندازی خواهد شد.

۵G نسل جدیدی از ارتباط شبکه‌های سلولی است و نسبت به سرعت اینترنتی حال حاضر، یک سر و گردن بالاتر از شبکه‌های LTE کار خواهد کرد. استاندارد شبکه ۳GPP در ماه دسامبر سال ۲۰۱۷ به طور رسمی به شرکت‌های سازنده چیپست های ۵G اجازه داد تا کار خود را برای عرضه محصولات جدید آغاز کنند. از طرفی نیز شرکت‌های ارتباطی آمریکا مثل ورایزون، تی موبایل و AT&T در حال ساخت و توسعه دکل‌های مخابراتی ۵G هستند تا در آینده نزدیک شاید کمتر از ۱ سال آینده شاهد محصولاتی با پشتیبانی از اینترنت نسل ۵ باشیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید