نوکیا ۱ ، اولین گوشی اندروید گو شرکت HMD Global خواهد بود - تکفارس 
نوکیا ۱ ، اولین گوشی اندروید گو شرکت HMD Global خواهد بود - تکفارس 

نوکیا ۱ ، اولین گوشی اندروید گو شرکت HMD Global خواهد بود

پویان ایزدی
۸ اسفند ۱۳۹۶ - 12:38
نوکیا ۱ ، اولین گوشی اندروید گو شرکت HMD Global خواهد بود - تکفارس 

شرکت HMD Global گوشی نوکیا ۱ را به عنوان ارزان‌ترین مدل گوشی خود با قیمت ۸۵ دلار معرفی کرد. مهم‌ترین گزینه موجود در این گوشی مجهز شدن آن به اندروید اوریو و نسخه اندروید گو است که برای گوشی‌های پایین رده ساخته شده.

گوگل نیز برنامه‌های بسیاری را برای سیستم عامل اندروید گو ساخته تا به این گوشی‌های ارزان‌قیمت و اندرویدی برسد. اما نوکیا ۱ اولین گوشی است که به صورت عملی روی آن اندروید گو راه‌اندازی شده است.

نسخه اندروید گو اندروید اوریو در ماه ژوئن سال ۲۰۱۷ یعنی اواخر بهار سال ۹۶ معرفی شد. این سیستم عامل توسعه دهندگان را به سمتی برد تا برنامه‌های مناسب با گوشی‌های پایین رده تولید کنند. به عنوان مثال یوتیوب گو یکی از برنامه‌هایی است که می‌تواند روی گوشی‌های پایین رده کار با یوتیوب را به کاربر ارائه دهد چرا که تصاویر ویدیویی را تنها با ماکزیمم کیفیت ۴۸۰ ارائه می‌کند.

نوکیا 1

جیمیل گو نیز برنامه دیگری از این دست است که حافظه کمتری اشغال خواهد کرد. همچنین این برنامه به کاربر اجازه می‌دهد تا به صورت آفلاین ایمیل‌های خود را بخوانند همچنین از رم کمتری استفاده خواهد کرد. جیبورد گو که کیبورد گوگل در گوشی‌های پایین رده است برای نوکیا ۱ ساخته شده. این کیبورد در نسخه گو از جست و جوی گیف، استیکر و گزینه‌های یک دستی بهره نخواهد برد و همچنین حافظه کمتری نیز اشغال می‌کند.

نوکیا 1

کم کردن امکانات برای گوشی‌هایی مثل نوکیا ۱، بازگشت به عصر حجر نیست. گوگل اسیستنت نیز دارای نسخه گو است که امکان برقراری تماس، ارسال پیام، اجرای موسیقی و چک کردن وضعیت آب و هوا را به کاربر می‌دهد. بنابراین هوش مصنوعی در اندروید گو هنوز هم قابل دستیابی است.

اگر در مورد قابلیت‌های نوکیا ۱ بخواهیم صحبت کنیم، نسبت به قیمت ۸۰ دلاری آن بسیار مناسب است. صفحه نمایش ۴٫۵ اینچی با وضوح تصویر ۸۵۴ * ۴۸۰ پیکسل و پردازنده مدیاتک MT6737M 4 هسته‌ای ۱٫۱٫ گیگاهرتز از جمله مشخصات سخت‌افزاری پایه آن است.

نوکیا 1

دوربین اصلی نوکیا ۱ ۵ مگاپیکسل با فلش ال ای دی بوده و دوربین ۲ مگاپیکسل سلفی نیز در اختیار دارید. حافظه داخلی ۸ گیگابایت است و می‌توان تا ۱۲۸ گیگابایت آن را گسترش داد. نوکیا ۱ با باتری ۲۱۵۰ میلی‌آمپری مجهز شده که از طریق میکرو یو اس بی شارژ خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.