آیفون ایکس جدید اپل ، پاییز سال ۹۷ در رنگ طلایی عرضه خواهد شد - تکفارس 
آیفون ایکس جدید اپل ، پاییز سال ۹۷ در رنگ طلایی عرضه خواهد شد - تکفارس 

آیفون ایکس جدید اپل ، پاییز سال ۹۷ در رنگ طلایی عرضه خواهد شد

پویان ایزدی
۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - 12:20
آیفون ایکس جدید اپل

گزارشات نشان می‌دهند که اپل آیفون جدیدی را در شهریورماه سال ۹۷ عرضه خواهد کرد. آیفون ایکس جدید نسخه بزرگ شده آیفون ایکس است که قیمتی کمتر از آن خواهد شد.

هر سه مدل عرضه شده جدید آیفون در شش ماهه دوم سال ۹۷ از سیستم تشخیص چهره فیس آیدی استفاده خواهند کرد و این خط پایانی برای تاچ آیدی است.

مارک گورمن در گزارش خود اندازه صفحه آیفون ایکس جدید را ۶٫۵ اینچی مشخص کرده در حالی که آیفون ایکس فعلی صفحه ۵٫۸ اینچی دارد. اپل در حال تست ماکت‌هایی از مدل جدید گوشی با وضو تصویر ۲۶۸۸*۱۲۴۲ پیکسل است. این میزان وضوح تصویر به آیفون جدید اپل اجازه می‌دهد تا بتواند از قابلیت اسپلیت اسکرین یا استفاده از برنامه‌ها به صورت مجزا در دو قسمت صفحه بهره ببرد.

آیفون ایکس جدید از همان پردازنده و همان سخت افزار آیفون ایکس فعلی بهره خواهد برد. به علاوه این که صفحه نمایش آن اولد بوده و از قاب استیل ضد خش نیز استفاده خواهد کرد. برخی گزارشات نشان می‌دهند که اپل در حال کار بر روی نسخه طلایی رنگ آیفون ایکس جدید است که به رنگ‌های سفید و سیاهی که برای نسخه سال ۲۰۱۷ این محصول بود اضافه شود. این مساله برای آیفون ایکس فعلی نیز قرار بود در نظر گرفته شود اما به خاطر برخی مسائل به مرحله پیاده‌سازی نرسید.

آیفون ال سی دی بسیار شبیه به آیفون ایکس فعلی خواهد بود اما از یک قابل آلومینیومی بهره می برد. مینگ چی کو، تحلیل‌گر ارشد KGI پیش‌بینی کرده که این دستگاه بین ۷۰۰ الی ۸۰۰  دلار قیمت خواهد داشت. البته قیمتی ارزان‌تر از آیفون ایکس به حساب می‌آید. مینگ چی کو اظهار کرده که اندازه صفحه نمایش ۶٫۱ اینچ خواهد بود.

اپل همچنین به دنبال روش‌هایی برای اضافه کردن سیستم دو سیم کارت برای گوشی آیفون جدید خود است. البته گورمن در گزارش خود اضافه کرد اگر اپل به دنبال توسعه سیم کارت‌های eSim باشد احتمال به وقوع پیوستن این مساله کم رنگ خواهد شد.eSim به گوشی‌های هوشمند این امکان را می‌دهد که بدون سیم کارت فیزیکی بتوان به شبکه‌های مخابراتی متصل شد. اولین گوشی که دارای این تکنولوژی بوده، گوگل پیکسل ۲ است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید