سرمایه گذاری ۲٫۸ میلیارد دلاری تویوتا در بخش خودروهای خودران - تکفارس 
سرمایه گذاری ۲٫۸ میلیارد دلاری تویوتا در بخش خودروهای خودران - تکفارس 

سرمایه گذاری ۲٫۸ میلیارد دلاری تویوتا در بخش خودروهای خودران

پویان ایزدی
۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - 14:10
تویوتا

تویوتا به دنبال توسعه و سرمایه‌گذاری روی بخش خودروهای خودران است. سازنده ژاپنی این شرکت در رابطه با تامین کنندگان خودرو Aisin Seiki و Denso راه اندازی می‌کند و در کنار آن، آن‌ها قصد دارند در سال‌های آینده ۲٫۸ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در این زمینه سرماه گذاری و حدود ۱۰۰۰ کارمند را استخدام کنند تا سیستم‌های نرم‌افزاری را که می‌توانند به طور کامل در خودران ها قرار بگیرند تولید و عرضه نمایند.

تویوتا TRI-AD یک برنامه مستقل است که در کشور امریکا تاسیس می‌شود. تویوتا از TRI برای توسعه هوش مصنوعی با تمرکز بر وسایل نقلیه مستقل و رباتیک استفاده کرده و رئیس سابق DARPA Robotics Challenge برای هدایت این نیروها را استخدام خواهد کرد. از آن زمان، TRI در دو مسیر تکنولوژی مستقل فعالیت کرده است: یکی برای وسایل نقلیه کاملا خودکار و یکی برای سیستم‌های کمک به راننده. این تکنولوژی‌ها را بر روی یک خودرو آزمایشی Lexus LS 600hL نشان داده و مجموعه‌ای ساده‌تر از سخت‌افزار را با نسخه جدید خودروهای خودران در نیمه اول سال ۲۰۱۸ نشان می‌دهد. (تویوتا نیز با غلاف‌های خودمانی که می‌تواند به عنوان فروشگاه‌های نورد کار کند، شروع به آزمایش کرده است.)
براساس تویوتا، TRI-AD در توکیو مستقر خواهد شد و هدف آن ایجاد یک نرم‌افزار کاملا جامع و با کیفیت با کیفیت برای رانندگی خودکار است. سپس هدف آن «پیوند دادن» این نرم‌افزار با آنچه TRI در حال توسعه است، با هدف ایجاد یک وسیله نقلیه کاملا خودکار خواهد بود.

این یک رویکرد نسبتا منحصر به فرد در صنعت خودرو است. بسیاری از خودروسازان اصلی که برای ساختن اولین وسایل نقلیه کاملا مستقل رقابت کردند، در برخی مواقع مجبور بودند از شرکت‌های خود خارج شوند و شروع به کار کنند تا به پیشرفت تکنولوژی خود کمک کنند. جنرال موتورز در حال نزدیک شدن به انتشار Chevy Bolt خود به طور کامل خودران است، که آن را پس از به دست آوردن اتوماسیون راه اندازی خودکار کروز در سال ۲۰۱۶ ساخته بود. فورد تلاش خود را برای ایجاد یک ماشین مستقل پس از نابودی ۱ میلیارد دلار برای یک راه اندازی کوچک AI به نام آرگو بیشتر کرده.

در ضمن، تعدادی از شرکت‌های سیلیکون ولی وجود دارند که سعی می‌کنند راه حل “فول استک” برای ماشین‌های خودشان ایجاد کنند که می‌تواند به خودروسازانی که نیاز به تولید چنین محصولاتی داشته باشند، کمک کند. Waymo، که به عنوان پروژه خودکار خودرو در گوگل آغاز شد، قصد دارد یکی از این شرکت‌ها باشد و در حال حاضر با شرکت فیات-کرایسلر در توسعه وسایل نقلیه خود همکاری داشته است. Aurora Innovations یکی دیگر از این شرکت‌ها است که توسط مردی که پروژه اصلی گوگل خود را تحت تاثیر قرار داده است شروع به کار کرده، Aurora به تازگی به معاملات خود را برای ارائه فن‌آوری خودران به فولکس واگن و هیوندای ارائه کرده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید