آیا نسل آینده نیز سوپر ماشین‌ها را دوست خواهد داشت - تکفارس 
آیا نسل آینده نیز سوپر ماشین‌ها را دوست خواهد داشت - تکفارس 

آیا نسل آینده نیز سوپر ماشین‌ها را دوست خواهد داشت

Mo.T
۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - 11:13
آیا نسل آینده نیز سوپر ماشین‌ها را دوست خواهد داشت - تکفارس 

این شرکت سال را با بروزرسانی پرچمدار خود، اونتادور (Aventador)، آغاز‌کرد؛ و آن را با معرفی ماشین Urus، اولین ماشینSUV  این‌ شرکت در طی ۳۰ سال، که مدت طولانی به تعویق افتاده‌بود، به پایان‌رساند. هر دو مدل در حال‌حاضر قابل خرید می‌باشند؛ این دو ماشین نشانگر حال و آینده این شرکت هستند. ولی آیا کودکانی که در سال ۲۰۱۸ متولد خواهند‌شد، هنگامی که به دوران‌نوجوانی برسند، پوستر این ماشین‌ها را به دیوار اتاقشان نصب خواهند‌کرد؟ یک جواب احتمالی، به ماشین Terzo Millennio ، مدل مفهومی که در ماه نوامبر در دانشگاهMITمعرفی شد، ختم‌می‌گردد.

دیجیتال ترندز(Digital Trends)با Mitja Borkert، سرپرست بخش طراحی شرکت لامبورگینی،  مصاحبه‌ای کرده تا متوجه‌شود که ماشین‌برقی Terzo Millenio (که در زبان ایتالیایی معنی “هزاره‌سوم” را می‌دهد) چگونه در سال‌های آتی، آینده سوپر‌ماشین‌ها را شکل‌خواهد‌داد.

خطر اسپویل:این ماشین بسیار واقعی‌تر از آنی است که به نظر می‌رسد.

لامبور گینی از مدل مفهومی Terzo Millennio سال گذشته رونمایی‌کرد. این ماشین آینده‌نگرانه‌ترین ماشینی است که تا به امروز معرفی‌شده، آیا شما نیز در این پروژه سهمی داشته‌اید؟

 تا حدودی، بله. این رویایی بود که سال گذشته به واقعیت بدل‌شد.بعنوان سرپرست‌طراحان، برای من این ماشین یک‌مورد بزرگ و مهم بود. این اولین پروژه لامبورگینی بود، که من بصورت صددرصدی بر روی آن نظارت‌داشتم. این پروژه عالی پیش‌رفت ؛ دست یافتن به چنین چیزی دور از انتظار بود و البته که این ماشین، ماشین بسیار کاملی است. من معرفی آن در دانشگاه بوستون را بیشتر از معرفی در نمایشگاه خودرو دوست‌داشتم. این نوع معرفی فضای خاصی، بویژه برای قشر‌جوان، داشت. معرفی در کلاس درس و مشاهده ماشین در محوطه، حرکت بسیار جالبی بود.

آیا این بخش مورد علاقه شماست؟

در اینجا برای من ۳ چیز حائز اهمیت است؛ که اولین مورد،آماده‌سازی خودرو می‌باشد. من سوپر ماشین ها را باور‌دارم و این چیزی است که در ۱۰ الی ۱۵ سال آینده بدنبال جلو راندن آن هستم. من مطمئن هستم که حتی اگر این ماشین‌ها نیاز به برقی‌شدن نیز داشته‌باشند، و یا ما مجبور شویم که تعدادی باتری در آنها قرار دهیم باز هم تولید این نوع ماشین‌ها ادامه خواهد‌یافت. امروزه همه در قسمت زیر راننده باتری قرارمی‌دهند. در آینده احتمالا ساختن سوپرماشین‌های ارزان‌قیمت ممکن نخواهد بود.                                                    به عنوان طراح، من میخواهم نشان‌دهم که این فقط یکی از راه‌های انجام‌کارهاست؛ البته این خوب‌است،  ولی مهم آن است که ما بعد از ۱۰ یا ۱۵ چه چیزی می‌خواهیم‌داشته‌باشیم؟ با توجه به اتفاقاتی که در بازار‌های‌جهانی می‌افتد، اگر برقی کردن ماشین‌ها الزامی‌شود، آن‌موقع ما باید بدنبال یافتن راه‌های دیگری برای زنده‌نگه‌داشتن رویاهایمان باشیم.
دومین قسمت مورد علاقه من قسمت چرخ‌هاست. آنها ایده استفاده از چهارموتورالکتریکی برای چرخ‌ها را درنظر‌دارند و بخش بسیار مهم استراتژی استفاده از اپسیلون (yشکلی) است. این چیزی است که من می خواهم در آینده لامبورگینی قویتر وقویتر کنم. ما از اپسیلون در Urus و در جلو و عقب Cenanterio استفاده‌کرده‌ایم. چیزی که من می‌خواهم بگویم این است، که این ما هستیم ، این لامبورگینی است. به همین علت است که ما می‌خواهیم با Terzo Millennio موقعیت محکمی برای خود بسازیم.

آیا ممکن است در سال ۲۰۴۰ در نمایشگاه ماشین دیترویت در Cobo Center یک عدد از ماشین را ببینیم؟

از نظر من این امکان وجود دارد. هدف از ساختن این ماشین اول از همه ساختن بنیانی برای آینده است. دلیل دوم که کاملا واضح است این است که ، ما نمی‌خواستیم ماشینی را طراحی‌کنیم که در زمان حال قابلخریداری و راندن باشد؛ مانند Huracan.  دلیل آن هم این است که این ماشین نشان‌دهنده آن است که شما می‌توانید در مسیری بسته، از قدرت و حس متفاوتی که یک ماشین می تواند به شما بدهد، لذت ببرید.  پس ما آن‌را با توجه به این‌دلیل طراحی‌کردیم، تا بدون هیچ‌گونه اقتباسی کاملا ریشه‌دار باشد.

پس آیاساخت این ماشین امکان‌پذیر است؟

از نظر من، بله. البته با توجه به قیمت آن امری بسیار پیچیده‌خواهدبود؛ اما در مقیاس کوچک و محدود، قطعا ممکن‌است. لامبورگینی می‌تواند هر چیزی را امکان‌پذیر کند. یادتان باشد شعار ما این است” منتظر غیر منتظره ها باشید”. ما نمی‌توانیم تنها از طرحی مفهومی بعنوان اساس ماشین استفاده کنیم. ما مجبور به یافتن ایده ها و قالب‌های جدید هستیم. که این، همان بخش جذاب و چالش‌بر‌انگیز کارما است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید