پیشبینی J.p Morgan از افت فروش آیفون ایکس در سه ماهه اول و دوم سال ۲۰۱۸ - تکفارس 
پیشبینی J.p Morgan از افت فروش آیفون ایکس در سه ماهه اول و دوم سال ۲۰۱۸ - تکفارس 

پیشبینی J.p Morgan از افت فروش آیفون ایکس در سه ماهه اول و دوم سال ۲۰۱۸

پویان ایزدی
۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - 12:30
آیفون ایکس

یکی از تحلیلگران شرکت JP Morgan پیش بینی کرده که فروش آیفون ایکس در سه ماهه اول و دوم سال ۲۰۱۸ با افت زیادی روبرو خواهد شد. نارسی چانگ پیش‌بینی کرده که فروش آیفون ایکس از ۱۸ میلیون دستگاه به ۱۰ میلیون دستگاه در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸ خواهد رسید.

این تحلیلگر میزان تولید موبایل پرچم‌دار اپل را در سه ماهه اول سال جاری میلادی ۱۵ میلیون پیش بینی کرده و این در حالی است که پیش از این عدد ۲۰ میلیون واحد برای آن پیش بینی شده بود. همچنین برای سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸ پیش از این میزان تولید ۱۸ میلیون واحدی پیش بینی شده بود که این عدد نیز اکنون به ۱۰ میلیون عدد کاهش یافته است.

این تحلیلگر برای تمامی دستگاه‌های اپل پیش بینی خود را که به میزان ۵۵ میلیون دستگاه بود به حدود ۵۲ میلیون کاهش داد. میزان تولید این آیفون‌ها در سه ماهه دوم همین سال نیز از ۴۵ میلیون دستگاه قبلی اکنون به ۴۲ میلیون کاهش یافته است.

البته تولید دستگاه‌های هوشمند آیفون امسال به ۲۲۵ میلیون دستگاه می‌رسد که نسبت به سال گذشته ۹ درصد رشد پیدا کرده است.

همان‌طور که در گزارشات اخیر دیده بودیم، آیفون ایکس به علت وجود قیمت بالا، توانسته بود کسری بازار اپل را حتی با وجود فروش کم برگرداند.. به نظر می‌رسد این مسئله به لطف قیمت بالای آیفون ۱۰ برای کمپانی ساکن کوپرتینو محقق شده؛ آیفونی که حداقل قیمت آن برای مدل دارای حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت، ۹۹۹ دلار است.

اسپرینت نیز به تازگی اعلام کرده که در حالت بحرانی آیفون ایکس را با ۵۰ درصد تخفیف به فروش خواهد رساند. این کمپانی اعلام کرده بود که نسخه ۶۴ گیگابایتی این تلفن هوشمند را به ازای پرداخت ۲۰ دلار در ماه به کاربران خود خواهد فروخت. البته بر اساس قرارداد باید کاربران در عرض ۱۸ ماه به حدی از خدمات این کمپانی استفاده کنند که هزینه آیفون به کمپانی بازگردد. به این ترتیب شاید این گونه به نظر برسد که اسپرینت تصور می‌کند آیفون ۱۰ برای برخی از کاربران بیش از حد گران است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید