چه بخواهیم یا نخواهیم، گوشی‌های پرچمدار ۲۰۱۸ جنس پشتی شیشه‌ای خواهند داشت - تکفارس 
چه بخواهیم یا نخواهیم، گوشی‌های پرچمدار ۲۰۱۸ جنس پشتی شیشه‌ای خواهند داشت - تکفارس 

چه بخواهیم یا نخواهیم، گوشی‌های پرچمدار ۲۰۱۸ جنس پشتی شیشه‌ای خواهند داشت

میر مهدی حامی
۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - 19:49
چه بخواهیم یا نخواهیم، گوشی‌های پرچمدار ۲۰۱۸ جنس پشتی شیشه‌ای خواهند داشت - تکفارس 

شیشه به‌عنوان جنس انتخابی برای گوشی‌های موبایل برتر انتخاب شده است، و به‌نظر می‌رسد که امسال نیز همین رویه باقی بماند. بر اساس گفته‌ی Vlad Savov در تویتر، اکثر گوشی‌های هوشمند پرچمدار در سال ۲۰۱۸ ویژگی شیشه از جلو تا پشت را خواهند داشت.

نوکیا ۸ سیروکو، گوشی‌های گلکسی اس۹ سامسونگ، سونی اکسپریا XZ2، اخرین گوشی ZTE Blaste V9، و ایسوس زنفون۵، همگی از ویژگی جنس شیشه‌ای در پشت بهره می‌برند. گوشی های الجی V30 و هوآوی Mate 10 و Mate 10 Pro نیز در سال گذشته از شیشه استفاده کردند، و انتظار می‌رود این شرکت‌ها در سال جاری گوشی‌های جدید بیشتری که از این مواد بازتابنده درآن ها استفاده شده باشد، معرفی کنند.

بنظر می‌رسد که همه‌ی پرچمداران شرکت‌های بزرگ تلفن همراه از پشتی شیشه‌ای استفاده خواهند کرد. الجی هفته گذشته در MWC از گوشی G7 رونمایی کرد که جنس پشتی آن از شیشه بود، همچنین عکس‌های منتشر شده از گوشی‌های آینده هوآوی و وان‌پلاس نیز همین را نشان می‌دهد. همچنین HTC نیز در شرف اعلام یک گوشی جدید است و ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم که این شرکت از پنل شیشه‌ای در پشت گوشی استفاده کند، با توجه به این که، این شرکت از سال ۲۰۱۷ در حال تولید چنین گوشی‌هایی است. بلک‌بری اما ممکن است خلاف این را ثابت کند، البته بسیار بعید است که برند تلفن‌همراه بزرگی در سال ۲۰۱۸ باشد.

گوشی‌های پرچمدار ۲۰۱۸ تا به اینجا:

  • نوکیا، پشت شیشه‌ای
  • سونی، پشت شیشه‌ای
  • سامسونگ، پشت شیشه‌ای
  • ایسوس، پشت شیشه‌ای به همراه بریدگی صفحه‌نمایش کپی شده از آیفون X
  • الجی، هوآوی، وان‌پلاس : همگی انتظار می‌رود که دارای پشت شیشه‌ای و بردیگی در صفحه نمایش باشند.

گوشی‌های آلومینیومی رسما به انتهای کار خود رسیده‌اند.

 شیشه زیباست، درست است، اما در مقایسه با آلومینیوم شکننده نیز هست. پس چرا این ماده در گوشی‌ها اینقدر فراگیر و محبوب شده‌است؟ خب، شیشه عالی به‌نظر می‌رسد و احساس سنگینی به آن حس لوکس بودن می‌دهد و همه میل به لوکس بودن دارند، بخصوص برای دستگاهی که ممکن است بیش از ۱۰۰۰ دلار هزینه داشته باشد. این همچنین تفکری عملی است زیرا گوشی‌هایی با بدنه پشتی آلومینیومی با شارژ بی‌سیم سازگار نیستند، چیزی که در گوشی‌های پرچمدار امروزی ویژگی کلیدی به شمار می‌رود. استفاده از شیشه همچنین به‌این معناست که سیگنال‌های وای‌فای، LTE و بلوتوث قوی‌تر هستند، بدون نیاز به خطوط آنتن زمختی که در فریم بدنه گوشی جاسازی شده باشد.

البته شرکت‌ها درصورتی که گوشیتان بیفتد و بشکند، هزینه‌ی قابل توجه‌ای برای تعویض شیشه از شما خواهند گرفت. اپل ۵۴۹ دلار برای تعویض پشت شیشه‌ای آیفون X بدون داشتن +AppleCare و ۲۷۹ دلار برای صفحه‌نمایش جلو هزینه دریافت می‌‌کند، برای آیفون ۸ و ۸ پلاس، پنل پشتی به ترتیبب ۳۴۹ و ۳۹۹ دلار هزینه دربر خواهد داشت که باعث می‌شود تعویض شیشه پشتی این دستگاه‌ها از تعویض صفحه نمایش جلوی آن‌ها گران‌تر تمام شود. ضمنا سامسونگ نیز ۱۹۹ دلار برای تعمیر صفحه نمایش +S8 و ۷۵ دلار برای پنل پشتی دریافت می‌کند. پس فکر خوبیست که بدون توجه به اینکه دیگران چه می‌گویند، از یک کاور استفاده کنید و با گوشی خود مانند نوزادی گرانبها رفتار کنید.

پس اگر در سال ۲۰۱۸ به‌دنبال گوشی پرچمدار هستید، بهتر است به شیشه قانع شوید. اما این موضوع اصلا به اندازه‌ی بحث داغ و غیر‌قابل اجتناب این روزها یعنی بریدگی‌های صفحه نمایش‌ها، بحث برانگیز نیست.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید