تکینگی نزدیک است - تکفارس 
تکینگی نزدیک است - تکفارس 

تکینگی نزدیک است

محراب کرامتی
۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - 20:07
تکینگی نزدیک است - تکفارس 

شاید شنیده باشید که تکینگی در راه است. تکینگی زمانی است در آینده ای نزدیک که با پیشرفت هوش مصنوعی و تکنولوژی انسان توانایی ساخت دستگاه ها و ماشین هایی را دارد که نسبت به انسان ها باهوش ترند.

Ray Kurzweilمعتقد است که تکینگی تا سال ۲۰۴۵ اتفاق می‌افتد. افراد دیگری مانند Louis Rosenberg پیش بینی کرده اند که این اتفاق در ۲۰۳۰ می‌افتد. Patrick Winston، از دانشمندان دانشگاه MIT، می‌گوید که تا سال ۲۰۴۰ این تکنولوژی پیشرفتی مناسب نسبت به اکنون خواهد داشت. گرچه افراد مختلف در تاریخ وقوع آن اختلاف نظر دارند اما همگی معتقدند که در پیش رو است. پدر علم هوش مصنوعی، Jurgen Schmidhuber، گفته که:

“اگر تمرکز خود را بر تکنولوژی های دیگر تغییر ندهیم تا ۳۰ سال دیگر تکینگی اتفاق می‌افتد. دستگاه هایی ارزان قیمت که به اندازه ذهن شما قدرت دارند اما سریع تر از آن هستند.”

تکینگی نزدیک است - تکفارس 

و این تازه اول راه است. دستگاهی را تصور کنید که بسیار کوچک است اما از ذهن همه ی انسان ها روی هم رفته سریع تر است و داده ها را سریع تر پردازش می‌کند. این دستگاه ها در صنعت و زندگی روزانه افراد تاثیر زیادی خواهد گذاشت. امروزه جهان با مشکلاتی پیچیده دست و پنجه سر می‌کند. این مشکلات می‌توانند به وسیله این دستگاه ها راحت تر درست شوند. به عنوان مثال سرعت پاسخ دهی به مشکلات گرمایش جهانی می‌تواند به شدت در کنترل آن اثر داشته باشد.

“این تکنولوژی فقط یک انقلاب صنعتی دیگر نیست. بلکه می‌تواند زندگی انسان ها را به کل تغییر دهد.”

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید