آپدیت جدید ویندوز ۱۰ شامل پلتفرم هوش مصنوعی خواهد بود - تکفارس 
آپدیت جدید ویندوز ۱۰ شامل پلتفرم هوش مصنوعی خواهد بود - تکفارس 

آپدیت جدید ویندوز ۱۰ شامل پلتفرم هوش مصنوعی خواهد بود

پویان ایزدی
۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - 18:29
آپدیت ویندوز 10

مایکروسافت امروز از قابلیت‌های جدیدی که بر روی ویندوز ۱۰ عرضه خواهد، رونمایی کرد. این به روزرسانی شامل آپدیت جدید ویندوز، ویندوز ام ال و یک پلتفرم هوشمند خواهد بود.  پلتفرم جدید مایکروسافت به تمام توسعه‌دهندگان امکان خواهد داد تا در توسعه‌ی اپلیکیشن‌های خود برای ویندوز ۱۰ از الگوهای فعلی و پیش‌آموخته‌ی یادگیری ماشین استفاده کنند.

ویندوز ام ال پلتفرمی را در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد تا بتوانند برنامه‌ها و اپلیکیشن های حرفه‌ای‌تری بسازند و در اختیار کاربران قرار دهند. این پلتفرم که با پلتفرم هوشمند مایکروسافت در آمیخته شده قابلیت‌های بسیار زیادی را به توسعه دهندگان می دهد، با استفاده از این پلتفرم، می‌توانند برنامه‌ها  را به صورت محلی روی کامپیوترها و دستگاه‌های مجهز به ویندوز ۱۰ اجرا کنند، تحلیل‌های آنی از داده‌های محلی نظیر تصاویر و ویدئو‌ها را سرعت ببخشند و یا حتی وظایف پس‌زمینه همچون نمایه‌سازی اسناد یا جستجوی سریع درون اپلیکیشن‌ها را نیز بهبود دهند. مایکروسافت در حال حاضر از هوش مصنوعی در آفیس ۳۶۵، اپلیکیشن تصاویر ویندوز ۱۰ و حتی سیستم تشخیص چهره‌ی ویندوز هلو بهره می‌گیرد. ویندوز هلو به کاربران امکان می‌دهد تا از طریق چهره هویت خود را در کامپیوترها و لپ‌تاپ‌های ویندوز ۱۰‌ احراز کنند.

این الگوی هوشمند باعث می‌شود تا قابلیت‌های اضافی را بتوان در بسته‌های تولیدی و توسعه به برنامه‌ها اضافه کرد. پردازنده‌های هوش مصنوعی نظیر واحد پردازش تصویر موویدیوس (Movidius VPU) نیز توسط این الگو پشتیبانی خواهند شد و پلتفرم مایکروسافت وظایف را برای سخت‌افزارهای موجود بهینه خواهد کرد. مایکروسافت همچنین وعده می‌دهد که توسعه‌دهندگان مجبور نخواهند بود تاثیرات عملکرد سخت‌افزار را در اپلیکیشن‌های خود در نظر بگیرند و ویندوز نگرانی مربوط به پردازش الگوهای یادگیری ماشین توسط سخت‌افزارهای قدیمی را برطرف خواهد کرد.

آپدیت جدید ویندوز 10

توسعه‌دهندگان قادر خواهند بود تا با استفاده از نسخه‌ی پیش‌نمایش ۱۵.۷ ویژوال استودیو، نگاهی اولیه به این پلتفرم هوش مصنوعی در ویندوز داشته باشند. آن‌ها همچنین می‌توانند از رابط‌های برنامه‌نویسی ویندوز ام‌ال در اپلیکیشن‌های استاندارد دسکتاپ و اپلیکیشن‌های یونیورسال ویندوز در تمام نسخه‌های ویندوز ۱۰ در سال جاری بهره بگیرند. مایکروسافت قصد دارد در کنفرانس بیلد در ماه می، اطلاعات بیشتری از پلتفرم خود منتشر کند. همچنین انتظار می‌رود در این کنفرانس شاهد نمایش برخی از بهبودهای مستقیم هوش مصنوعی برای نسخه‌های آتی ویندوز باشیم تا کاربران به صورت مستقیم نحوه‌ی بهبود عملکرد اپلیکیشن‌ها را توسط این پلتفرم جدید مشاهده کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید