بر طبق مطالعات، مردم به اندروید نسبت به iOS وفادارترند - تکفارس 
بر طبق مطالعات، مردم به اندروید نسبت به iOS وفادارترند - تکفارس 

بر طبق مطالعات، مردم به اندروید نسبت به iOS وفادارترند

علیرضا داداش زاده
۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - 22:12
بر طبق مطالعات، مردم به اندروید نسبت به iOS وفادارترند - تکفارس 

طبق یک مطالعه توسط CIRP (شرکای تحقیقاتی اطلاعات مصرف کننده)، کاربران سیستم عامل اندروید وفاداری بیشتری نسبت به برند گوشی خود در مقایسه با کاربران iOS دارند. طبق گزارشات نه تنها وفاداری به سیستم عامل اندروید از سال ۲۰۱۶ در حال افزایش بوده است، بلکه هم اکنون به بیشترین مقدار خود رسیده است.

برای اندازه گرفتن میزان وفاداری به پلتفرم، این مطالعه به درصد مشتریان آمریکایی‌ای که بعد از ارتقا گوشی خود در سال ۲۰۱۷ با سیستم عامل خود ماندند مورد بررسی قرار گرفت. ۹۱% از کاربران با اندروید ماندند درحالیکه ۸۱% با iOS. طبق گفته‌های آقای Mike Levin، شریک و بنیان گذار CIRP:

در این لحظه که تنها دو سیستم عامل در کار هستند، کاربران یکی را برمی‌گزینند، آن را یاد می‌گیرند، در برنامه و ذخیره سازی‌ها سرمایه گذاری می‌کنند و با همان می‌مانند.

وفاداری نسبت به برند طی سال‌های گذشته تغییر کرده است. در سال ۲۰۱۳ کاربران iOS بیشتر به سیستم عامل خود وفادار بوده‌اند. اما از ماه ژانویه ۲۰۱۶ تا دسامبر ۲۰۱۷ این کاربران اندروید هستند که پیشتاز هستند بطوری که میانگین این وفاداری در اندروید از ۸۱% به ۹۱% و در iOS از ۸۵% به ۸۸% رسیده است. طبق گفته‌ی CIRP، باید بدانیم که میزان درصد افرادی که سیستم عامل را تغییر می‌دهند در واقع با تعداد افراد فرق می‌کند. اندروید مشتریان بیشتری از iOS دارد بنابراین، تعداد افرادی که سیستم عامل خود را از اندروید به iOS تغییر می‌دهند با آن‌هایی که سیستم عامل خود را از iOS به اندروید تغییر می‌دهند یکسان است. با توجه به این ارقام، طبق گفته‌های آقای Levin، ادعای مبنی بر این که iOS کاربرانی بیشتری از اندروید را می‌گیرد تایید می‌شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید