گوگل بطور رسمی اولین پیش نمایش توسعه دهنده اندروید P را منتشر کرد - تکفارس 
گوگل بطور رسمی اولین پیش نمایش توسعه دهنده اندروید P را منتشر کرد - تکفارس 

گوگل بطور رسمی اولین پیش نمایش توسعه دهنده اندروید P را منتشر کرد

علیرضا داداش زاده
۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - 12:06
گوگل بطور رسمی اولین پیش نمایش توسعه دهنده اندروید P را منتشر کرد - تکفارس 

بعد از حدود ۷ ماه انتظار، در نهایت یک سری اطلاعات معتبر درباره‌ی آپدیت مهم بعدی اندروید یعنی اندروید P بدست آوردیم. گوگل هم اکنون اولین پیش نمایش توسعه دهنده نسخه ۹ اندروید را که جزییات اولیه و یک سری ویژگی‌ها و رابط برنامه‌نویسی کاربردی (API) آن را به نمایش می‌گذارد، منتشر کرده است.

باید بگوییم که اندروید P، یک آپدیت بزرگ با ویژگی‌های بصری زیادی خواهد بود. همچنین از صفحه نمایش‌هایی که ظاهری غیر معمول دارند مانند بریدگی بالای صفحه، پشتیبانی خواهد کرد. بخش تنظیمات برنامه نویسان هم اکنون یک گزینه برای شبیه سازی صفحه نمایش‌های بریده شده، دارد.

با انتشار بروزرسانی این سیستم عامل، اجازه دسترسی به دوربین، میکروفون و سنسور‌های گوشی به برنامه‌های پس زمینه بدون استفاده داده نخواهد شد. برای تهیه پشتیبان از اطلاعات نیر هم اکنون گوشی کاربر رمزگذاری می‌شود بنابراین، برای بازگرداندن اطلاعات باید رمز عبور تایید گردد. اندروید P همچنین تلاش می‌کند با پشتیبانی از Wi-Fi RTT، قابلیت تشخیص مکان خود را بهبود بخشد. این فناوری به دستگاه‌های سازگار اجازه می‌دهد که محیط‌های داخلی کاربر را با استفاده از اندازه گیری فاصله نقاط دسترسی بشناسد.

با دارا بودن رابط برنامه نویسی کاربردی برای گوشی‌های چند دوربینه، اندروید P قادر است بطور همزمان از دوربین‌های فیزیکی داده‌ها را دریافت کند. برای مثال، اگر یک گوشی ۲ دوربین دارد، یک سری قابلیت‌‌های ابتکاری از جمله زوم کردن بی حد و مرز، بوکه و دید استریو شکل می‌گیرند.

اندروید P از قابلیت HDR VP9 Profile 2  پشتیبانی می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد از محتوای HDR در برنامه‌هایی مانند YouTube، Google Play Movies، Netflix و غیره بهره ببرد.

نحوه دانلود این پیش نمایش:

طبق معمول، این پیش نمایش در گوشی‌های گوگل در دسترس خواهد بود که شامل Pixel، Pixel 2 Pixel XL و Pixel XL 2 خواهد بود. شما می‌توانید این پیش نمایش را از این لینک دریافت کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.