بیل گیتس از خطرات تکنولوژی می‌گوید - تکفارس 
بیل گیتس از خطرات تکنولوژی می‌گوید - تکفارس 

بیل گیتس از خطرات تکنولوژی می‌گوید

محراب کرامتی
۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - 19:24
بیل گیتس از خطرات تکنولوژی می‌گوید - تکفارس 

در مصاحبه ای با بیل گیتس، بنیان گذار ماکروسافت از خطرات تکنولوژی و غول های تکنولوژی سخنانی گفت.

بیل گیتس، به عنوان بنیان گذار ماکروسافت با دنیای تکنولوژی بیگانه نیست. اما او در مصاحبه ای با Axios از نگرانی های خود در مورد تاثیرات منفی این پیشرفت ها حرف زد.

“همیشه اینکه تکنولوژی تا چه حد بر قدرت گروه های کوچکی از مردم می‌افزاید مورد سوال است. و اینکه این گروه های کوچک می‌توانند با این قدرت به دیگران و زندگی آن ها آسیب وارد کنند.” این سخنان بیل گیتس مستقیما به کمپانی های بزرگ تکنولوژی که اکنون بر بازار حمکرانی می‌کنند بر می‌گردد. کمپانی هایی همچون اپل، سونی و … از این قبیل هستند.

بیل گیتس از خطرات تکنولوژی می‌گوید - تکفارس 

او در ادامه اشاره کرد که این نافرمی ها فقط به اسمارت فون ها و کامپیوتر ها بر نمی‌گردد. “این گروه های کوچک فقط مربوط به تکنولوژی های گوشی و کامپیوتر ها نیستند. بلکه در قالب اسلحه ها(سلاح های هسته ای)، بیولوژیکی و … نیز حضور دارند. این برای من ترسناک است.”

این اخطار به Sillicon Valley بر می‌گردد. او در ادامه به دولت ها هشدار می‌دهد که کارشان را به درستی انجام دهند و بر روی این ابر کمپانی ها نظارت بیشتری داشته باشند. بیل گیتس در ادامه به موضوع دسترسی به اطلاعات پرداخت. ابر کمپانی های مانند فیس بوک، گوگل و اپل که در این زمینه قدرت زیادی دارند. در حال حاضر این کمپانی ها می‌توانند به راحتی از مقررات سرپیچی کنند و کسی کاری به کارشان نداشته باشد. اما به گفته گیتس با نظارت سنگین می‌توانند محدود شوند. “این کمپانی ها باید مراقب باشند و فکر نکنند که دیدگاهشان از دیدگاه دولت ها مهم تر است.”

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.