چالشی جدید برای تسلا با تولید خودرو برقی Polestar - تکفارس 
چالشی جدید برای تسلا با تولید خودرو برقی Polestar - تکفارس 

چالشی جدید برای تسلا با تولید خودرو برقی Polestar

سید محمد معلمی
۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - 13:35
چالشی جدید برای تسلا با تولید خودرو برقی Polestar - تکفارس 

خلاصه خبر

 

شرکت خودروسازی ولوو در نمایشگاه خودرو Geneva از تولید جدید خود رونمایی کرد که ۶۰۰ اسب بخار قدرت دارد و با یک مرتبه شارژ می‌تواند ۹۰ مایل مسیر را طی نماید. تولید این وسیله باعث شده تا رقیب جدیدی برای تسلا پیدا شود.

 

رقابت برای تولید خودروهای برقی روزبه‌روز تنگاتنگ‌تر می‌شود ولی حالا با ورود ولوو به این عرصه، سطح جدیدی از رقابت آغاز شده است.

 

خودرو Polestar 1G که در نمایشگاه خودرو Geneva رونمایی شد، نخستین وسیله حمل‌ونقل برقی شرکت ولوو می‌باشد که این کمپانی امیدوار است تولید این محصول، در دهه‌های آتی به حضور موفقیت‌آمیزش در عرصه خودروهای برقی و شاسی‌بلند منجر شود.

 

Polestar 1G دارای دو موتور است که یکی از آنها ۲۱۸ اسب بخار و موتور بنزین‌سوز ۴ سیلندری دارد که روی هم می‌شود ۶۰۰ اسب بخار.

 

باتری ۳۷ کیلوواتی آن می‌تواند با یک بار شارژ شدن مسیر ۹۰ مایلی را طی کند.

 

همچنین Polestar 1G دارای قابلیتی است که به راننده این امکان را می‌دهد تا با استفاده از تلفن همراه هوشمند خود درب ماشین را قفل کند.

 

گویا هدف از تولید این خودرو، رقابت با یکی از قدرتمندترین تولیدکنندگان خودروهای برقی یعنی تسلا است.

 

ظاهر این خودرو به خاطر رنگ درخشان، جنس بدنه و پنجره‌های بدون فریم، بسیار مدرن به نظر می‌رسد. به همین دلیل می‌توان گفت که این خودرو بسیار مجلل است.

 

مبلغی که برای خرید Polestar 1G باید به عنوان پیش پرداخت به ولوو پرداخت شود، ۳۰۰۰ دلار است که مابقی آن را نیز می‌توان زمان تحویل به فروشنده داد.

 

تولید انبوه این خودرو از سال آینده میلادی آغاز می‌شود که به نظر می‌رسد تا پایان سال ۲۰۱۹، حدود ۵۰۰ خودرو Polestar 1G در کارخانه تازه تأسیس واقع در شنگدو چین چرخه تولید قرار بگیرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.