کلینیک پزشکی اپل - تکفارس 
کلینیک پزشکی اپل - تکفارس 

کلینیک پزشکی اپل

محراب کرامتی
۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - 11:06
کلینیک پزشکی اپل - تکفارس 

کمپانی اپل قصد دارد کلینیک هایی به راه بیاندازد که فقط کارمندان خود و خانواده های آنان را پوشش می‌دهد. آمازون نیز در ماه قبل وعده ی کاری مشابه را داد.

اپل اظهار دارد که نگران سلامتی کارمندان خود است. این بدان معنی نیست که فقط به دنبال بیمه کردن آن ها باشد بلکه به این معنی است که شما را مجبور کند که به کلینیک پزشکی رفته و ویزیت شوید. این پروژه اپل AC Wellness نام دارد و از بهار ۲۰۱۸ شروع می‌شود. این خبر به گفته CNBC چند روز پیش مطرح شد که اپل در ابتدا دو کلینیک در کالیفرنیا به راه می‌اندازد. زیرا شعبه اصلی آن در Cupertino به این کلینیک ها نزدیک است.

“AC Wellness یک پروژه پزشکی مستقل است که برای کارمندان ما در نظر گرفته شده است و قصد دارد تا دلسوزی و سلامتی را به جمعیت کارمندان و اعضای خانواده بزرگ اپل به ارمغان بیاورد. “

کلینیک پزشکی اپل - تکفارس 

اپل چند وقتی است به دنبال تیم پزشکی خود می‌گردد و در شغل های پزشک، پزشک مراقب، مربی توان بخشی، پرستار و … استخدام می‌کند. همچنین افرادی را به عنوان “طراح” استخدام می‌کند. وظیفه آن ایجاد شرایط بهتر برای کارمندان و جلوگیری از بیمار شدن آن ها است. همچنین آن ها باید رفتار های سالم را در محیط کاری گسترش دهند. در کل این کلینیک ها به عنوان مکانی برای آزمایش پروژه های سلامت و سرویس های مربوطه بکار می‌روند.

اپل تنها و اولین کمپانی نیست که به دنبال پیاده سازی پروژه های سلامت کارکنان خود است. در ماه گذشته آمازون اعلام کرد که قصد دارد یک کمپانی مراقبت و سلامت به راه اندازد. البته آمازون هنوز مشخص نکرده که چه زمانی این کمپانی کار خود را شروع می‌کند. پس احتمال بالایی وجود دارد که اپل اولین نفری باشد که این کار را شروع می‌کند.

به نظر می‌رسد دو ابر کمپانی تکنولوژی به دنبال سلامت کارکنان خود هستند. گوگل نیز به آرامی خود را به این لیست اضافه می‌کند. گوگل با طراحی سایت مراقبت و سلامت، استخدام پزشکان و کایروپرکتور ها سعی دارد برای کارمندانش محیطی مناسب را برای کار کردن فراهم کند.

کلینیک پزشکی اپل - تکفارس 

کمپانی ها این کار را به خاطر ثوابش انجام نمی‌دهند. سالانه حدود ۶۹ میلیون کارمند شغل خود را به خاطر مشکلات سلامتی رها می‌کند. این موضوع خروجی اقتصادی را تا ۲۶۰ میلیارد دلار کاهش می‌دهد. کارکنان سالم تر  بیمه کمتری لازم دارند و در کل هزینه های پایین تری نسبت به کارکنان بیمار دارند. پس با تاسیس این شعبه ها و مراکز سلامت صرفه اقتصادی بهتری برای کمپانی ها رقم می‌خورد.

تاکنون سخنی از امنیت بیماران در این مراکز گفته نشده است. اینکه تا چه حد از حریم خصوصی بیماران توسط کمپانی ها حفاظت می‌شود. زیرا قوانین سنگینی در این باب وجود دارند و حریم خصوصی بیمار با پزشک خود هرگز نباید نقض شود. مگر در موارد بسیار خاص که با حکم قاضی دادگاه انجام می‌گیرد. اپل هم بهتر است تا آن را زیر پا نگذارد. در غیر این صورت با شکایت های گوناگونی مواجه می‌شود و بهای سنگینی را باید پرداخت کند.

اپل و آمازون و گوگل از کمپانی های سرشناسی هستند که محیط مناسبی را برای کارمندان خود فراهم می‌کنند. ایده مراکز سلامت آن ها شاید بتواند در دیگر کمپانی ها هم جای باز کند و سلامت کاری مردم را بالا ببرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید