عینک های AR کمپانی Bose همراه با تمرکز صدا - تکفارس 
عینک های AR کمپانی Bose همراه با تمرکز صدا - تکفارس 

عینک های AR کمپانی Bose همراه با تمرکز صدا

محراب کرامتی
۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - 12:08
عینک های AR کمپانی Bose همراه با تمرکز صدا - تکفارس 

کمپانی Bose در SXSW اعلام کرد که بر روی عینک های واقعیت افزوده کار می‌کند. اما نه آن طور که تاکنون از دیگر شرکت ها مشاهده کرده اید. Bose AR اندکی متفاوت تر از دیگر عینک های واقعیت افزوده است. به جای مدل سازی بصری دنیا که در مدل های Google Glass و یا Vaunt Glass اینتل مشاهده کرده ایم، Bose AR به طرز خارق العاده ای روی صدا ها و بخش صوتی تمرکز می‌کند. بنا بر خبری از CNET این عینک واقعیت افزوده لایه ای از اطلاعات و تجربه را به دنیای واقعی می‌افزاید.

Bose فقط به دنبال ساخت عینک ها نیست بلکه بلند پروازی های بزرگتری در سر دارد. آن ها می‌خواهند تا بخش AR را به کمپانی خود اضافه کنند و توسعه دهندگان را با ایده های جدید استخدام کنند. همچنین شعبه ی Bose AR SDK را راه اندازی کنند و بودجه ۵۰ میلیون دلاری را هم برایش در نظر گرفته اند تا بر روی کمپانی های کوچک مرتبط به تکنولوژی واقعیت افزوده سرمایه گذاری کنند.

عینک های AR کمپانی Bose همراه با تمرکز صدا - تکفارس 

در حال حاضر کمپانی فقط یک جفت عینک که با سیستم صوتی مناسبی همراه شده اند را برای نمایش در اختیار دارد. این عینک ها در تابستان امسال در تعدادی محدود تولید می‌شوند. Bose اعلام کرده که در صورت استقبال مناسب بخش AR آن می‌تواند راه خود را در هدفون ها، کلاه های محافظ، چشم بند ها و … باز کند. این دستگاه ها هم فقط به صدا خلاصه نمی‌شوند بلکه از سنسور ها و GPS برخوردارند و بوسیله آن ها حرکات سر را شناسایی می‌کنند و می‌توانند به اسمارت فون ها متصل شوند تا مسیر یابی را برای کاربران آسان کنند.

عینک های AR کمپانی Bose همراه با تمرکز صدا - تکفارس 

اما واقعیت افزوده صوتی چه کاربردی می‌تواند داشته باشد؟ Bose تعدادی ایده در سر دارد. آن ها می‌گویند که با استفاده از این دستگاه ها می‌توان سخنان تاریخی را راجع به مکان های دیدنی شنید و در مورد مجسمه ها اطلاعاتی را دریافت کرد. یا اینکه در استفاده از GPS و مسیریابی از فرمان های صوتی و Tip های روزانه برخوردار شد. همچنین با ترکیب کردن اطلاعات تصویری با Bose AR Platform بتواند عینک هایی را پدید آورد که همه کاره باشند. به عنوان مثال هنگامی که به یک تابلو به زبانی دیگر نگاه می‌کنید ترجمه ی آن را بشنوید. یا اگر به بیرون پنجره خود نگاه کنید وضعیت آب و هوای امروز را بشنوید. یا تاریخچه یک نقاشی را با نگاه کردن به آن بفهمید.

هنوز راه زیادی مانده تا واقعیت افزوده جای خود را در استفاده های روزانه باز کند اما با طراحی ایده های جدیدی همچون Bose AR و جذب افراد بیشتر به این تکنولوژی راه برای کمپانی های دیگر آسان می‌شود که با سرمایه گذاری روی این بخش پر پتانسیل، دستگاه های جدید و جالب تری را طراحی کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید