دستیار صوتی الکسا می تواند موسیقی هایی را که در گذشته شنیده اید تشخیص دهد - تکفارس 
دستیار صوتی الکسا می تواند موسیقی هایی را که در گذشته شنیده اید تشخیص دهد - تکفارس 

دستیار صوتی الکسا می تواند موسیقی هایی را که در گذشته شنیده اید تشخیص دهد

پویان ایزدی
۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - 15:29
دستیار صوتی الکسا

آمازون در چند ماه گذشته، مجموعه‌ای از ویژگی‌های کارآمد و مفید الکسا را در اختیار کاربران قرار داده است. آمازون دوست دارد که به عنوان پیش فرض از دستیار صوتی خود در دستگاه‌های Echo استفاده کنید. به روز رسانی‌های اخیر این دستگاه شامل چندین ویژگی جدید بوده که به کاربران امکان می‌دهد موسیقی را با استفاده از زبان‌های طبیعی یا مبهم‌تر درخواست کنند.

اکنون مردم می‌توانند از الکسا برای آهنگ‌ها یا فهرست‌های پخش که در گذشته گوش کرده‌اند درخواست آهنگ دهند، مثلا از این دستگاه بخواهید «پخش کردن لیست پخش من در یکشنبه گذشته» یا «پخش کردن موسیقی تمرینی که من سه هفته پیش گوش دادم» یا «پخش آهنگی که من در آن حضور داشتم»

این امر مربوط به ژانرها و هنرمندان نیز می‌شود؛ شما می‌توانید آهنگی توسط یک هنرمند که به «اخیرا» گوش داده‌اید یا سبک موسیقی که اخیرا خوانده‌اید، حتی اگر عناوین خاصی را نمی‌دانید را از دستیار صوتی الکسا درخواست کنید.

ویژگی‌های جدید اضافه شده کوچک به نظر می‌رسند، اما آن‌ها بخشی از تلاش بزرگ آمازون برای ایجاد دستورات صوتی از طریق الکسا و درک احساس طبیعی‌تر و واضح‌تر می‌باشند. در طول شش ماه گذشته، شرکت مواردی مانند توانایی ایجاد لیست پخش تنها با صدا، درخواست آلارم های مبتنی بر موسیقی، درخواست موسیقی بر اساس فعالیت‌ها (مانند “پخت و پز” یا “شام”)، و پرس و جو آهنگ‌های برتر در نقاط مختلف جهان را به دستیار صوتی خود اضافه کرده است.

این نیز بخشی از تلاش برای جلب  نظر مردم به خدمات موسیقی آمازون با ساخت بسیاری از این ویژگی‌های صوتی منحصر به فرد بوده. جای تعجب نیست که این ویژگی جدید الکسا تنها برای شنوندگان موسیقی آمازون (که شامل هر دو Prime Music و Music Unlimited، ۱۰ دلار در هر ماه خدمات بدون Prime) در دستگاه‌های Echo و iOS و Android نیز کار خواهد کرد.

مشخص نیست دقیقا چقدر مشترکین Amazon Music یا چند نفر از این ویژگی‌های جدید تاثیر می‌گیرند. طی یک گزارش سال گذشته تخمین زده شده بود که این برنامه ۱۶ میلیون مشترک داشته باشد، که آن را به رتبه سوم در پشت Spotify و اپل وارد کند، اما آمازون این تعداد را تایید نکرده است. اگر درست باشد، این مساله به این معناست که هنوز الکسا نتوانسته به حد و اندازه‌های اسپاتیفای و اپل موزیک در این زمینه برسد. هر چند که تلاش‌های این شرکت کاملا ستودنی است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید