گوگل مجوز استفاده از دستورات گوگل اسیستنت را به برنامه ها خواهد داد - تکفارس 
گوگل مجوز استفاده از دستورات گوگل اسیستنت را به برنامه ها خواهد داد - تکفارس 

گوگل مجوز استفاده از دستورات گوگل اسیستنت را به برنامه ها خواهد داد

پویان ایزدی
۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - 10:30
دستیار صوتی گوگل

گوگل مسیرها را برای بهبود گوگل اسیستنت باز خواهد کرد. این شرکت اکنون به دیگر شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا دستورات سفارشی برای دستیار صوتی ایجاد کنند تا بتواند در برنامه‌های آن‌ها مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین سازنده یک ماشین ظرف‌شویی هوشمند که از دستیار صوتی گوگل پشتیبانی می‌کند، می‌تواند یک فرمان را برای “شروع یک حلقه” اضافه کند، حتی اگر این ویژگی در سایر ماشین‌های ظرف‌شویی وجود نداشته باشد.

در حال حاضر دستگاه‌هایی که با دستیار صوتی گوگل ساخته شده‌اند محدود به تعدادی از فرمان‌های کلی هستند که گوگل تنظیم کرده است. از جمله این فرمان‌ها “روشن”، “خاموش” و “کم” خواهد بود. قابلیت‌های اضافی را می‌توان از طریق عملیات اضافه به دستگاه‌ها افزود. برای هر کاربری که بخواهد از آن استفاده کند یک مرحله به مراحل دستورات سیستم اضافه می‌شود. بدیهی است که اگر شما قصد ساخت یک محصول پیشرفته‌تر را دارید، به محدودیت‌های بیشتری برخورد کنید .به نظر می‌رسد گوگل امیدوار است با دادن برخی از عملیات به تولیدکنندگان، به انعطاف پذیری بیشتر محصولات و دستیار صوتی خود کمک کند.
به عنوان مثال گوگل پیشنهاد کرده که یک تولید کننده اجاق گاز می‌تواند از این عملکرد در برنامه‌های کنترل صدا برای تنظیمات خاص استفاده کند. مثلا “تنظیم اجاق گاز در حالت فر و گرمایش تا ۳۵۰ درجه”. از یک سو، گوگل احتمالا این امکان را می‌دهد که بتوان به طور سراسری و در تمام اجاق‌ها از دستورات مشابه استفاده کنید. اما از سوی دیگر، سازندگانی که خود از دستیار صوتی گوگل برای سیستم‌های ساخته شده توسط شرکتشان استفاده می‌کنند می‌توانند گزینه‌های جدید و بهتری را برای هر محصول ارائه دهند.

به نظر می‌رسد که ال‌جی از این روش استفاده می‌کند. پیش از این ، قبل از صدور یک فرمان، باید برای راه‌اندازی دستیار صوتی روی دستگاه ال‌جی، حتما گزینه شروع دستگاه با ال‌جی را به صورت گفتاری به دستگاه ارسال بگویید، اما با پیشرفت به وجود آمده دیگر نیازی به این مرحله نیست و به صورت سریع‌تر می‌توانید روی هر محصول خانگی کنترل داشته باشید. این تعامل بسیار سریع‌تر و طبیعی‌تر است.

نکته جالب در مورد این دستگاه‌ها چیست؟ به عنوان مثال شرکت گوگل بازویی رباتیک ساخته که می‌تواند با دستورات صوتی جوراب‌ها را مرتب کند! بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که این شرکت با جدیت تمام به دنبال توسعه دستیار صوتی خود است.
علاوه بر باز شدن فرمان‌های سفارشی دستیار صوتی، گوگل  چندین ویژگی جدید را عرضه کرده. اکنون می‌توانید با استفاده از دستیار صوتی عملیاتی ، اعلان‌ها را برای گوشی ارسال کنید. با این اقدامات همچنین توانایی‌های پخش رسانه‌ای بهبود داده می‌شود.

نظر شما در مورد گسترش دستیار صوتی گوگل به دیگر محصولات چیست؟ آیا افزودن عملکرد های جدید توسط شرکت های دیگر به این دستیار صوتی باعث بهبود آن خواهد شد؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید