آکیولوس هدست های واقعیت مجازی Rift را با یک به روز رسانی نرم افزاری بازسازی کرد - تکفارس 
آکیولوس هدست های واقعیت مجازی Rift را با یک به روز رسانی نرم افزاری بازسازی کرد - تکفارس 

آکیولوس هدست های واقعیت مجازی Rift را با یک به روز رسانی نرم افزاری بازسازی کرد

پویان ایزدی
۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - 10:05
هدست آکیولوس Rift

صاحبان Oculus Rift متوجه شدند که هدست های واقعیت مجازی شرکت دیروز از کار افتاده‌اند، چرا که لایسنس آن‌ها منقضی شده است. به نظر می‌رسد Oculus فراموش کرده است که مجوز صدور گواهینامه امنیتی خود را به صورت شخصی در اختیار داشته باشد و به همین دلیل بخشی از برنامه Rift خراب شده تا دسترسی به نرم افزار VR آن از بین برود. تنظیمات موقت شامل تنظیم یک تاریخ کامپیوتری است و برای تغییرات این دستگاه زیاد به کار نمی‌آید بنابراین Oculus در حال حاضر یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای رفع مشکل ارائه خواهد کرد.

این حل مسئله از وب‌سایت Oculus Rift در دسترس بوده و شامل یک گواهی‌نامه جدید است که می‌توان روی دستگاه نصب کرد. آکیولوس از کاربران به خاطر صبر و تحمل آن‌ها قدردانی کرد و نایت میچل، یکی از بنیان‌گذاران این شرکت، به خاطر این مسئله عذرخواهی خود را اعلام نمود. میچل همچنین متعهد شد صاحبان Rift که تحت تاثیر این مسائل قرار گرفته‌اند “می‌توانند از فروشگاه آکیولوس به صورت ویژه خریداری کنند”

این اولین بار نیست که ما گواهینامه‌های منقضی شده را بر روی سیستم‌عامل‌های نرم‌افزاری بزرگ می‌بینیم. در ماه نوامبر سال ۲۰۱۵ صاحبان Mac مجبور به حذف و نصب مجدد نرم‌افزارهایی شدند که از فروشگاه اپل به دلیل گواهی امنیتی منقضی شده دانلود کرده‌اند. این حادثه Oculus تنها آخرین یادآوری برای توسعه‌دهندگان است تا اطمینان حاصل شود که گواهینامه‌های آن‌ها به موقع به‌روزرسانی می‌شوند.

آکیلوس در این مورد گفت:

از صبر شما سپاسگزاریم، در حال حاضر یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری Oculus برای حل مسئله ارائه کرده‌ایم که می‌تواند مشکل اصلی هدست های واقعیت مجازی Rift را حل کند. برای اطلاعات بیشتر و دستورالعمل، لطفا به اینجا مراجعه کنید: https://t.co/gYz2G4Fon7
بار دیگر از شما سپاسگزاریم

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید