کامیون های خودران وایمو به زودی حمل و نقل را از آتلانتا آغاز خواهند کرد - تکفارس 
کامیون های خودران وایمو به زودی حمل و نقل را از آتلانتا آغاز خواهند کرد - تکفارس 

کامیون های خودران وایمو به زودی حمل و نقل را از آتلانتا آغاز خواهند کرد

پویان ایزدی
۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - 11:00
خودرو خودران وایمو

وایمو که در حال گسترش دامنه آزمایش خودروهای خودران است، روز جمعه اعلام کرد کامیون‌های خودران آن به زودی حمل و نقل را برای مراکز داده گوگل در آتلانتا آغاز خواهند کرد. این شرکت گفت که کامیون‌ها به طور کامل بدون راننده نخواهند بود، اما به وسیله کمک راننده خودران در جاده‌های عمومی حرکت خواهند کرد.

وایمو با تیم تدارکاتی گوگل در حال همکاری در زمینه “توسعه تکنولوژی و ادغام آن در عملیات حمل و نقل با شبکه‌های کارخانه‌ها، مراکز توزیع، پورت‌ها و پایانه‌های آن” است.وایمو به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مراکز تدارکاتی در کشور این شرکت گفت، آتلانتا برای این نوع آزمون “محیط مناسبی” است.
وایمو اولین بار در سال گذشته در کالیفرنیا و آریزونا آزمایش تکنولوژی خودران خود را در سالن تراکتور کلاس ۸ انجام داد. در ماه ژانویه، این کمپانی برخی از خودروهای خود را به آتلانتا برای نقشه‌برداری و آزمایش عمومی آورد. مراکز داده گوگل از سال ۲۰۰۳ در منطقه آتلانتا واقع شده‌اند، بنابراین ایده حرکت به یک مرحله جدید از آزمایشات مربوط به کامیون‌های شرکت به نظر می‌رسد گام بعدی استثنایی آن‌ها باشد.
کامیون‌های وایمو از همان مجموعه‌ای از سنسورهای سفارشی ساخته شده‌اند که ماشین‌های کوچک  در اختیار دارند. آن‌ها همچنین از همان نرم افزار خودران استفاده می‌کنند که ماشین‌های مسافری وایمو در اختیار دارند تا به طور کامل در آریزونا بدون راننده کار کنند. وایمو در نظر دارد تا در سال ۲۰۱۸ یک فضاپیمای بدون سرنشین را در فونیکس راه اندازی کند.

خودرو خودران وایمو

این عمل وایمو بر شبیه به عملکرد شرکت‌های رقیب در این زمینه است. در اوایل هفته غول خودرو اعلام کرد که ناوگان کامیون‌های خود را در آریزونا تحویل خواهد داد. اوبر گفت که از مدل انتقال توپی استفاده می‌کند که در آن کامیون‌ها به طور خودکار بر روی بزرگراه‌ها رانندگی می‌کنند و رانندگی انسانی به روزهای آخر خود نزدیک می‌شود.
با این حال، بر خلاف اوبر، وایمو محدودیت‌های خود را در داخل دایره شرکت محدود می‌کند. شرکت خودران علاقه‌مند به ارائه حمل و نقل بین سیستم‌های مسافربری و باربری دیگر مانند اوبر با سرمایه‌گذاری در زمینه حمل بار اوبر است. در ماه فوریه، وایمو و Uber یک پرونده اختلاف برانگیز در مورد ادعاهای Uber که اسرار خودران وایمو را به سرقت برده بودند را به محکمه ببرد. این دعوی قضایی در مورد خودرو خودران اوبر به نام Otto بود.

Waymo نیز تنها شرکتی نیست که از کامیون‌های خودران استفاده می‌کند. شرکت Embark از ماه اواخر سال ۲۰۱۷، کانتینرهایی را بین کالیفرنیای جنوبی و تگزاس انتقال داده است و آن‌ها توانستند از لوس آنجلس به جکسون ویل و فلوریدا، حرکت کنند. شرکت Convoy با استفاده از کامیون‌های ساخت سیاتل برای برنامه خود که ۶۲۰۰ دلار برای شرکت‌های حمل و نقل هزینه داشت، به این امر دست یافت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.