گوگل با هوش مصنوعی تصاویر قدیمی را دسته‌بندی می‌کند - تکفارس 
گوگل با هوش مصنوعی تصاویر قدیمی را دسته‌بندی می‌کند - تکفارس 

گوگل با هوش مصنوعی تصاویر قدیمی را دسته‌بندی می‌کند

سید محمد معلمی
۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - 17:20
گوگل با هوش مصنوعی تصاویر قدیمی را دسته‌بندی می‌کند - تکفارس 
عکاسان مجله Life مجموعه‌ای از تصاویر مربوط به قرن ۲۰ را جمع‌آوری کرده‌اند که حدود ۶٫۵ میلیون عکس قدیمی دارد.
چنین محصولی در نوع خود بسیار ارزشمند است ولی یکی از مشکلات آن، دسته‌بندی این مجموعه می‌باشد و به همین دلیل گوگل سعی کرده تا با استفاده از سیستم هوش مصنوعی این مجموعه را مرتب کند.
این کلکسیون دارای تصاویر بسیار مهمی می‌باشد ولی نکته منفی که وجود دارد، دیر باز شدن آن است که باعث می‌شود خطاهایی رخ دهد و دسته‌بندی‌هایی اشتباه شوند. برای مثال اطلاعاتی همچون عکاس، تاریخ و شناخت فرد درون عکس با خطا مواجه می‌شوند.
البته گوگل برای جلوگیری از رخ دادن خطا، راهکاری دارد که آن هم تشخیص چهره است.
برای مثال، نرم‌افزار Culture & Art که این امکان را می‌دهد تا کاربران تصاویر سلفی خود را با پرتره‌های مشهور مطابقت دهند، یکی از این راه‌حل‌ها می‌باشد.
در واقع استفاده مجله Life از نرم‌افزار Culture & Art می‌تواند موجب استفاده دوباره گوگل از سیستم هوش مصنوعی خود باشد تا پروژه‌های هنرمندانه‌اش را دوباره به راه اندازد.
گوگل در کنار این قابلیت، از ویژگی Art Palette نیز رونمایی کرد که به کاربر اجازه می‌دهد تا با رنگ‌های موجود در تصاویر آپلود شده میان نقاشی‌ها، مجسمه‌ها و متون برگزیده جستجو کند.
این پروژه برای هنرمندان و طراحان می‌تواند بسیار جذاب باشد.
گوگل که سیستم هوش مصنوعی خود را به عنوان فعالیتی فوق برنامه می‌داند، با انجام چنین فعالیت‌هایی می‌تواند جسارت، کنجکاوی و میل به بازاریابی خود را نشان دهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید