سرانجام میاکروسافت اج به آیپد رسید - تکفارس 
سرانجام میاکروسافت اج به آیپد رسید - تکفارس 

سرانجام میاکروسافت اج به آیپد رسید

پویان ایزدی
۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - 14:00
مایکروسافت اج

مایکروسافت طی گزارشی اعلام کرد که به زودی آیپد های شرکت اپل می‌توانند از مایکروسافت اج نیز پشتیبانی کنند و این برنامه به آیپد خواهد رسید.

مایکروسافت اج مرورگر جدید مایکروسافت است که به زودی وارد دستگاه‌های آیپد خواهد شد. این مرورگر همچنین هنوز هم بر روی آیفون ایکس اجرا نمی‌شود و با آن سازگاری ندارد.

حال Sean Lyndersay توییتی ارسال کرده که حکایت از پشتیبانی نسخه‌ی آتی مرورگر مایکروسافت اج در آیپد دارد. به گفته‌ی او، در ماه فوریه نسخه‌ی پیش‌نمایش در برای این دستگاه‌ها در دسترس قرار خواهد گرفت و پس از دریافت بازخورد‌های مناسب، نسخه‌ی نهایی برای عموم کاربران منتشر خواهد شد.

نسخه‌ی سازگار با آیپد در مرحله‌ی آزمایش داخلی قرار دارد و بسیار عالی به نظر می‌رسد. کمی طول می‌کشد تا کامل پخته (اشاره به آماده شدن کامل) شود؛ بنابراین ما در ماه آتی نسخه‌ای را برای کاربران TestFlight منتشر می‌کنیم و پس از دریافت بازخورد‌ها، آن را به‌صورت گسترده در دسترس قرار خواهیم داد. بابت استفاده از مایکروسافت اج از شما سپاسگزاریم.

البته همان‌طور که می‌دانید کاربران آیپد می‌توانستند تا الان نیز از مرورگر مایکروسافت اج روی دستگاه‌های خودشان استفاده کنند اما مشکل اصلی بهینه نبودن این برنامه روی دستگاه و عدم اجرا درست آن و همچنین عدم سازگاری مقیاس تصویر بود.در واقع اپل به تمام کاربران آیپد اجازه می‌دهد تا اپلیکیشن‌های مختص به آیفون را از طریق بزرگ‌نمایی تصویر اجرا کنند.

مایکروسافت خبر جدیدی در رابطه با به روز رسانی مرورگر خود بر روی دستگاه‌های دیگر اعلام نکرده است و هنوز مشخص نیست که آیا مایکروسافت در کنار تغییر مقیاس تصویر، قصد افزودن ویژگی خاصی را دارد یا خیر اما، با توجه به این موضوع که ردموندی‌ها از اوایل آغاز پروژه‌ی ساخت مایکروسافت اج که پیش‌تر با نام پروژه اسپارتان شناخته می‌شد، بر قابلیت‌های قلم‌ این مرورگر تأکید داشتند، این احتمال وجود دارد که آیپد پرو نیز از ویژگی‌های مربوط به قلم بهره‌مند شود. با این حال برای مشخص ‌شدن این موضوع، به نظر می‌رسد که باید تا ماه آینده صبر کنیم.

آیا مایکروسافت می‌تواند به سرعت مرورگر خود را با تمام دستگاه‌ها و برندهای معتبر جهان یکسان‌سازی کنند تا کاربران بتوانند از آن استفاده نمایند؟ آیا مایکروسافت اج مرورگر مناسبی خواهد بود؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید