یوتیوب در مورد برنامه‌ای که در ارتباط با ویکی پدیا داشت، به این شرکت چیزی نگفت! - تکفارس 
یوتیوب در مورد برنامه‌ای که در ارتباط با ویکی پدیا داشت، به این شرکت چیزی نگفت! - تکفارس 

یوتیوب در مورد برنامه‌ای که در ارتباط با ویکی پدیا داشت، به این شرکت چیزی نگفت!

مهدی شفیعی
۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - 23:19
یوتیوب در مورد برنامه‌ای که در ارتباط با ویکی پدیا داشت، به این شرکت چیزی نگفت! - تکفارس 

دیروز در SXSW، سوسان ووجکیکی (Susan Wojcicki) مدیر عامل یوتیوب (YouTube)، پلت فرمی را معرفی کرد که اطلاعاتی را از ویکی پدیا دریافت می‌کند و به ویدیوهای مرتبط ارسال می‌کند و این اتفاق در چند هفته‌ی آتی خواهد افتاد. او گفت: ما یک واحد اطلاعات از ویکی پدیا نمایش می‌دهیم که اطلاعاتی از آن رویداد را نشان می‌‌دهد. این شرکت از لیست‌های مشخص شده‌ی ویکی پدیا استفاده می‌کند.

Wikimedia اما خاطر نشان کرد هیچ مشارکت رسمی‌ای چه با ویکی مدیا و چه با ویکی پدیا صورت نگرفته است. این شرکت خاطر نشان کرده است: ماهمیشه از این موضوع خوشحال خواهیم شد که ببینیم مردم، شرکت‌ها و همچنین سازمان‌ها ارزش ویکی پدیا را بعنوان مخزنی از دانش شناخته‌اند. یوتیوب نیازی نیست تا به طور رسمی با ویکی مدیا برای استفاده از ویکی پدیا همکاری کند، اما این‌که چنین اقدام مهمی بدون حتی یک صحبت رسمی بین این دو شرکت صورت گرفته است، عجیب است.

ویکی مدیا اضافه کرد که محتوای آنها در دسترس است چرا که میلیون‌ها نفر از مردم در حال انتقال اطلاعات به آن‌ها هستند و این سایت را ویرایش و نظارت می‌کنند. در یک سری از توییت‌های پی در پی، ویکی مدیا اشاره کرده است که هزاران ویرایشگر مشغول نظارت بر محتوا هستند. ویکی مدیا گفت: محتوای ویکی پدیا بصورت آزادانه برای استفاده‌ی هر کاربر در اختیار است. ما می‌خواهیم مردم در تمام دنیا از ویکی پدیا استفاده کنند و به آن مطالبی را نیز اضافه کنند. در عین حال ما شرکت‌هایی که از محتوای ویکی مدیا استفاده می‌‌کنند را نیز تشویق می‌کنیم.

این که ویکی مدیا از یوتیوب انتظار چیزی را داشت آشکار است. اما آیا این موضوع باعث افزایش ترافیک می‌شود؟ یا باعث افزایش خرابکاری می‌گردد؟ نظر شما همراهان تکفارس درباره‌ی این فعالیت یوتیوب چیست؟ با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید