اسپاتیفای قابلیت جست و جوی صوتی را به خود اضافه می‌کند - تکفارس 
اسپاتیفای قابلیت جست و جوی صوتی را به خود اضافه می‌کند - تکفارس 

اسپاتیفای قابلیت جست و جوی صوتی را به خود اضافه می‌کند

محراب کرامتی
۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - 15:09
اسپاتیفای قابلیت جست و جوی صوتی را به خود اضافه می‌کند - تکفارس 

اسپاتیفای چندی است که برخی قابلیت های جدید را در محدوده ی کوچکی از کاربران تست می‌کند تا بازخورد آن ها را مشاهده کند. یکی از این موارد رابط کاربری صوتی جدیدی است که سازندگان برای این برنامه در نظر گرفته اند. این رابط کاربری به کاربر این امکان را می‌دهد که با فرمان های صوتی برنامه را باز کنید و در منو آن جست و جو کنید. یا با گفتن “برترین های این هفته را پخش کن!” و یا “آلبوم مورد علاقه ام را پخش کن” بتواند به راحتی به موزیکی که می‌خواهد برسید.

البته باید گفت که در حال حاضر هم می‌توانید کاری مشابه آن را با استفاده از Google Assistant انجام دهید. بطوریکه با گفتن “موزیک  … در اسپاتیفای را پخش کن” همین نتیجه را بدست آورید. اما یک رابط کاربری جداگانه برای انجام این کار بهتر است و فقط برای انجام این کار طراحی می‌شود. همچنین ظاهر بهتری نیز دارد.

اسپاتیفای قابلیت جست و جوی صوتی را به خود اضافه می‌کند - تکفارس 

این قابلیت اولین بار توسط کاربری به نام Hunter Owens مورد استفاده قرار گرفت. اسپاتیفای هم در Tech Church تایید کرد که در نظر دارد که این قابلیت را به زودی به برنامه خود اضافه کند اما در حال حاضرعدّه محدودی از کاربران این قابلیت را بر دستگاه خود دارند. دیتابیس اسپاتیفای به شدت گسترده است و این رابط کاربری برای ساده تر کردن جست و جوی موزیک در داخل برنامه کاربردی است. به عنوان مثال برای جست و جو در ژانر های موسیقی این برنامه می‌توانید از فرمان های صوتی برای پیدا کردن بهترین های آن ژانر استفاده کنید.

Tech Church پیش بینی کرد که اسپاتیفای در آینده از این رابط کاربری استفاده های فراوانی خواهد کرد. به عنوان مثال می‌تواند در ساخت اسپیکر هوشمند در آینده بکار آید. اسپیکر هوشمند اسپاتیفای بویسیله این رابط صوتی می‌تواند یک سر و گردن از اسپیکر های هوشمند موجود بهتر باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید