جان چن تا سال ۲۰۲۳ مدیرعامل بلکبری خواهد بود - تکفارس 
جان چن تا سال ۲۰۲۳ مدیرعامل بلکبری خواهد بود - تکفارس 

جان چن تا سال ۲۰۲۳ مدیرعامل بلکبری خواهد بود

سید محمد معلمی
۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - 16:56
جان چن تا سال ۲۰۲۳ مدیرعامل بلکبری خواهد بود - تکفارس 

بلکبری روز گذشته اعلام کرد که جان چن حداقل تا سال ۲۰۲۳ مدیرعامل این کمپانی خواهد بود.

بلکبری به خاطر خدماتی که چن در زمینه ارتقای امنیت سایبری این کمپانی ارائه کرد و باعث شد تا رشد و پیشرفت امروزه این شرکت افزایش یابد، او را به عنوان مدیرعامل خود ابقا نموده است.

در کنفرانس مطبوعاتی روز گذشته، سرپرست مدیران بلکبری عنوان کرد: جان، مهندسی دارای اعتماد به نفس است که تلاش‌های او باعث شد تا شرکت به نقاط قوت خود نزدیک شود و پتانسیل اصلی خود را به نمایش بگذارد.

جان چن نیز معتقد است که بلکبری از شرایط نابسامان خود خارج شده و از سال ۲۰۱۳ که او وارد این کمپانی شده، تغییرات گسترده‌ای ایجاد کرده است زیرا توانسته در سه‌ماهه اخیر شرایط اقتصادی خود را بهبود دهد و به نظر می‌رسد همچنان در حال پیشرفت باشد.

جان چن می‌گوید: من اعتقاد ندارم که کار ما در زمینه ایجاد تغییر تمام شده است زیرا باید درآمد خود را افزایش داده و هزینه‌ها را در دیگر بخش‌های شرکت خرج کنیم که به امنیت سایبری مربوط می‌شوند. البته در حال حاضر نیز، ما در حوزه امنیت سایبری در شرایط بسیار خوبی قرار داریم و حتی می‌توان گفت که امنیت ما همچون امنیت بانک‌ها و مراکز دولتی می‌باشد. بخش بعدی که باید در آن پیشرفت کنیم، تکنولوژی‌های هوشمند است.

جان چن این سخنان خود را در کنفرانسی به زبان آورد که انعقاد قرارداد بلکبری و Baidu در حال انجام بود تا با استفاده از پلتفرم QNX بلکبری، وسیله نقلیه بدون راننده تولید کنند.

در این قرارداد، Baidu وظیفه دارد تا خدمات مربوط به آپولو خود بدون راننده خود را که دارای پلتفرم آزاد است، ارائه کند. به علاوه، در ماه ژانویه نیز، بلکبری محصول مبتنی بر سرویس ابری را معرفی کرد که در زمینه امنیت سایبری کاربرد دارد. این محصول که با نام Jarvis شناخته خواهد شد می‌تواند مشکلات کدهای وسایل هوشمند را اسکن و گزارش کند.

در ابتدای همین ماه نیز، بلکبری از فیسبوک، واتس‌آپ و اینستاگرام برای مداخله در پتنت پیام‌رسان خود شکایت کرده بود.

جان چن می‌گوید: ما قصد داریم فراتر از دنیای هوشمند و خودکار پیش برویم زیرا چنین فضاهایی، جای بسیار زیادی برای پیشرفت دارند و ما نیز به خاطر حضور در این عرصه بسیار خوشحالیم.

در مورد گوشی‌های بلکبری نیز این نکته را یادآور شویم که موبایل‌های این شرکت که دارای کیبورد QWERTY هستند، همچنان تعمیرات نرم‌افزاری بلکبری را دریافت می‌کنند ولی در واقع توسط شرکت دیگری تولید می‌شوند.

البته به خاطر عدم استقبال مردم از این نوع گوشیها، بلکبری قصد دارد از بازار موبایل خارج شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.